קראתי השבוע מאמר מעניין באתר של אוניברסיטת הרווארד שכותרתו היתה: “איך לדעת אם אתם מדברים יותר מידי?” וכמובן שתוכנו התחבר לי ישר לנושא ראיונות עבודה.
במילים אחרות, תנאי בסיסי להצלחה בראיונות עבודה הוא לדעת מתי לעצור, לדעת לענות לשאלה ישר ולעניין ולדעת להצניע את מה שהשתיקה יפה לו. בכדי לעשות זאת תצטרכו לפתח מספר מיומנויות חשובות:
נחזור למאמר שקראתי, כתב אותו מארק גולסטון- פסיכיאטר עסקי- שגם כתב את הספר “רק תקשיב!”. גולסטון טוען במאמר שיש 3 שלבים בשיחה עם אדם אחר:
- שלב ראשון: בשלב הזה הדובר עדיין בשביל הנכון, הוא ממוקד ועקבי ומה שהוא מספר לגמרי רלוונטי, אבל, ככל שעובר הזמן, הדובר מתחיל להרגיש הקלה. כיף לו לדבר ו… כן! איזו תחושה נעימה הוא מתחיל להרגיש…
- זה בדיוק הזמן שבו נכנסים לשלב השני- הדובר מתחיל להנות מכל הקטע הזה של לדבר, בעוד שבן שיחו- המאזין והמקשיב מתחיל לאבד סבלנות ככל שהזמן עובר ואז הוא פשוט… מפסיק להקשיב.
- השלב השלישי הוא הגרוע במיוחד בגלל שאם הדובר מגיע עד כאן, הוא בעצמו כבר איבד את הדרך, לעיתים הוא אפילו לא זוכר מה שאלו אותו ואיך הגיע בתשובה לאן שהגיע. או אז, הדובר מתעשת, מגלה שאיבד את בן שיחו אי שם בדרך ומנסה להחזיר את המצב לקדמותו בשלב הראשון. בדיוק בשלב הזה הוא עושה את הטעות הגדולה ביותר כי בכדי להחזיר את תשומת הלב האבודה, במקום לעצור ולהחזיר את רשות הדיבור למאזין, הדובר מתאמץ עוד יותר לעניין ו…ממשיך לדבר.
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר