ולמה אני מספרת לכם את כל זה? משום שקורה משהו מאוד דומה למחפשי עבודה בשלב כתיבת קורות החיים. הם מתלבטים ומתחבטים ומשנים אותם שוב ושוב, הם קוראים טיפים (מחצית מהם הפוכים לחלוטין מהמחצית השניה) ומתייעצים עם חברים וכל אחד אומר להם משהו אחר והם גם נתפסים לפעמים דווקא למה שפחות חשוב ופחות משנה ומפספסים כך את העיקר.
אז בכדי לעשות סדר בכל הבלגן הנה 2 נקודות חשובות לכתיבת קו”ח:
הראשונה! הבינו: בקורות חיים אין דבר כזה טיפ אולטימטיבי אחד שמתאים לכוווולם! ממש לא, יש טיפ שמתאים לקורות החיים של איציק ויש טיפ שהוא בדיוק להיפך ומתאים לקורות החיים של מיכל. שני הטיפים הם גם טובים ונכונים וגם מוטעים ולא מתאימים- תלוי במי מדובר- באיציק או במיכל ותלוי גם מה כל אחד מהם עבר בחיים בכלל ובקריירה בפרט, באיזו נקודה הוא נמצא כרגע ומה היעד שלו או שלה. בקיצור חברים, תשכחו מטיפים אוניברסליים.
והשניה! אם נניח את עצמינו לרגע בצד ובמקום להתמקד במה שטוב לנו יותר או פחות, נשים במרכז דווקא את זה שקורא את קורות החיים שלנו ואת מה שחשוב לו יותר מאשר פחות, אזי- אולי זה יעשה קצת שכל. ולשם כך, אני רוצה לצטט לכם מסקר גדול שנעשה לפני כ 8 חודשים על ידי חברת השמה בריטית בשם Page Group וכלל 480 מגייסים ו 2000 עובדים. מטרת הסקר היתה לבדוק מה באמת חשוב למגייסים בקורות החיים לעומת מה חושבים מחפשי העבודה שהכי חשוב למגייסים.
והנה התוצאות: מחפשי עבודה בטוחים שמה שהכי חשוב למגייסים בקורות החיים זה (בסדר יורד מהכי חשוב והרשיתי לעצמי לא להתייחס למספר נקודות שפחות מתאימות לישראל כמו תחביבים למשל, שכבר ברור לרובינו שזה מידע שאפשר לוותר עליו):
- אורך קורות החיים (שלא יהיו ארוכים מידי).
- פירוט של כישורים רכים (תכונות אופי).
- מיקום ההשכלה (לפני הנסיון או אחרי הנסיון?!)
- ציון של עבודות בחו”ל.
- התאמה לדרישות התפקיד.
- פירוט של כל הכישורים מקצועיים.
- פירוט של כל התפקידים שבוצעו בכל מקום עבודה (משמע- אם קודמתם בתוך החברה למנהל פיתוח והתחלתם כאיש QA- הם ירצו לראות את השתלשלות העניינים ושתפרטו את כל התפקידים שעברתם בדרך).
- שימוש בבאז וורדס של עולם התוכן. במילים אחרות- בז’ארגון של המקצוע.
- ללא טעויות כתיב או טעויות בכלל.
- עיצוב נוח ונעים לקריאה.
- פירוט של כל המטלות והאחריות שהיו לעובד בכל תפקיד.
- פירוט המידע הרלוונטי לדרישות המשרה הספציפיות.
אתם הבנתם את זה?
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר