טוב קודם כל, אני בטוחה שאין מי שלא מכיר את הפרסומת על החומוס. המשפט הזה: “חומוס עושים באהבה או לא עושים בכלל” מתנגן לי בראש באופן אינטואיטיבי בכל פגישת יעוץ עם מחפשי עבודה כשנושא לינקאין עולה. זה פשוט המשפט שמתאר הכי טוב את הדרך בה אני תופסת את הרשת הזו:
אם כבר החלטתם לפתוח כרטיס בלינקדין – עשו את זה הכי טוב שאפשר. אם זה לא הכי טוב וזה רק “ליד”, כמו שצדי צרפתי אומר בכוכב נולד, אז עדיף כבר שלא יהיה בכלל.
הנה 9 טיפים לשדרוג ההתנהלות ב Linkedin :
- את הפרופיל התעסוקתי שלכם נסו לכתוב בצורה שאיננה משעממת ומרדימה. אמנם מדובר על קורות חיים, אבל בכל זאת, אלה קורות חיים בתוך רשת חברתית והקונטקסט כאן חשוב ביותר. מאוד מומלץ לתבל את ה SUMMARY שבפרופיל שלכם במסר אישי המיועד למי שיבקר בו.
- כדי להקל על קשרים משכבר הימים ומכרים מהעבר לאתר אתכם ברשת, עדכנו בפרופיל שלכם את כל מקומות העבודה בהם עבדתם.
- היו פעילים. השקעתם זמן ופתחתם פרופיל? דאגו שהוא יהיה מלא ולא חלקי. דאגו לכך שמי שיעיין בו יקבל תחושה שאתם פעילים ולא שהוא הגיע ל…”גן סגור”. כמו בשיר הידוע, זה לא נעים לראות גן סגור…
- רוצים לשלוח למישהו בקשת חברות? נסו לשנות קצת את התוכן שהוא ברירת מחדל באתר ולהוסיף מסר אישי.
- היו מנומסים בפניות לאנשים וגם באופן בו אתם מתבטאים בדיונים השונים. אין רושם גרוע כחוסר נימוס או אגרסיביות מיותרת. כן, גם אם מדובר בדיון שעוסק בנקודה רגישה אצלכם.
- הסכמתם לבקשת חברות? תתחדשו! למה שלא תשלחו הודעה קצרה בתגובה? זה לא חייב להיות מסר ארוך מידי, מספיק להגיד נעים מאוד ותודה…
- הראו נוכחות. לא צריכים להתאמץ מידי בכדי לעשות זאת מאז הוספת כפתור ה LIKE גם בלינקדאין. מצאתם דיון או הערה מענינים? מזדהים? לייק!
- בידקו מי הציץ בפרופיל שלכם ושילחו לו הודעה. אם הוא הציץ, כנראה שיש לו סיבה. אם הוא “הציץ ונפגע”- אפשר גם לבדוק למה. פשוט שילחו לו/לה הודעה קצרה. כיתבו שראיתם שהוא עיין בפרופיל שלכם ואם תוכלו לעזור באיזושהי צורה הוא מוזמן בשמחה ליצור איתכם קשר….
-
בתיאבון…! 😉
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר
11 תגובות. השאירו תגובה חדשה
הסכמתי עם כל ההמלצות עד סעיף 8. לשלוח מייל לכל מי שאיכשהו בטעות הגיע לפרופיל זה המתכון הבטוח להיחשב נודניק. מה גם שברירת המחדל היום בלינקדאין (לפחות בחשבונות שאינם פרימיום) היא שאי אפשר לראות מי הציץ לך בפרופיל, וגם אחרים לא יכולים לדעת כשאתה מציץ. אולי עדיף להשאיר ככה…
מה לגבי התנהלות ההמלצות בלינקדאין..
באיזו גישה את תומכת / מאמינה?
more is better – ככל שיש יותר המלצות מכל מיני מקומות וממגוון אנשים (בעלי תפקידים) הרי זה משובח ?
או
less is more – להשאיר 2-3 המלצות מכל מקום , עדיפות להמלצות ממנהלים ?
היי ירון, קודם כל, שמחה שהסכמת עם רוב הטיפים… :).
לגבי טיפ 8- חלק גדול מהאנשים שמציצים בפרופיל שלך, עושים זאת מסיבה מסויימת. ברוב המקרים לא ידועה לנו הסיבה הזו ולך תדע, אולי כמחפשי עבודה/קשרים/הזדמנויות עסקיות אנחנו מפספסים פניות משום שלצד השני שהציץ פשוט לא נעים ליזום. לכן אני מציעה לקחת את המושכות בידיים ולהיות אקטיביים. זה ממש לא להיות נודניקים… והכוונה היא בטח לא לשלוח הודעות כאלה בלי סוף, רק לשלוח הודעה ממוקדת אחת. אם הצד השני לא יענה- לא נורא. אם יענה- הנה הזדמנות חדשה…
אגב, אין לי חשבון פרימיום ואני כן יכולה לראות מי צפה בפרופיל שלי. צריך רק להגדיר שם נכון את ההגדרות…
לאחד ששואל, בכל הקשור לנושא ההמלצות אני חושבת שקודם כל, צריך שיהיו כאלה בכל פרופיל. שנית, ההמלצות צריכות להיות אמיתיות ולא פיקטיביות. ונקודה אחרונה- אני לא חושבת שככל שיש לך יותר , כך זה גורע מהרושם שאתה עושה ולכן אם יש לך מספר המלצות מצויינות, זה רק יכול ליצור עבורך רושם ראשוני טוב יותר.
חשוב לציין שצריך לקחת בחשבון שבהמשך מעסיקים עשויים לבקש פרטי התקשרות של כל או חלק מהממליצים שהמליצו עליך בלינקדאין. ולכן חשוב מאוד שההמלצות יהיו אמיתיות ואיכותיות. כי במקרה הזה חשובה גם הכמות וגם האיכות…
זה משפט שנכון לגבי כל דבר כמעט… עדיף לעשות כמו שצריך ולא לחפף כי המחיר עלול להיות גבוה … אבל פה לצערנו זה ישראל לא שוויץ ולא גרמניה
חנן
ירון:
מבחינת הגדרות לכל משתמש יש את היכולת לחסום את עצמו שלא יראו שהוא התסכל בפרופילים אחרים, אולם למשתמשי פרימיום יש אפשרות לראות כל אחד שצפה בפרופיל שלהם בין אם הוא חסם את השם שלו או לא.
מאיה:
כל ההמלצות שלי אמיתיות מאנשים שעשיתי איתם עסקים בעבר במסגרת עבודתי ו/או שנתתי/ספקתי להם שירות בצורה כזאת או אחרת… אין לי שום בעייה (בהינתן אישור מאותו ממליץ) לספק את מספרי הטלפון שלהם כנגד ההמלצות 🙂
השאלה היא מה עושים עכשיו , האם אפשר לספק המלצות כאלא כאשר מגיעים למקום עבודה (בשלב הראיונות) או שעדיף לתת את הר"צ הקודם ? (שלא בהכרח נמצא בלינקדאין ולכן אי אפשר יהיה לראות המלצה שלו)
לאחד ששואל- ההמלצות בלינקדאין מיועדות קודם כל למי שצופה בפרופיל שלך שם. המלצות שם מסייעות לך לבנות פרופיל מרשים, ומעלות סיכויים למצוא חן בעיני מי שקורא את הכרטיס שלך. יכול להיות שזה מגייס או מעסיק פוטנציאלי ששלחת אליו קורות חיים, יכול להיות שזה רק מישהו שמכיר אותך ופתאום מצא אותך שם ויכול להיות שזה הד-האנטר שעשה שם חתך על אנשים עם ניסיון כמו שלך ועלית לו בתוצאות.
אבל, ההמלצות האלה אינן מחליפות את הרצון והבקשה של המעסיקים לדבר עם ממליצים, כי כידוע לך, מעסיקים רוצים לדבר פיזית עם הממליץ ולתחקר אותו כרצונם ולא מספיקה להם המלצה כתובה.
בעניין המלצה 8.
אם אין לך מנוי פרימיום (ולרובם אין…) לא ניתן לשלוח הודעה סתם ככה למנוי אחר אלא אם מדובר במישהו מרשימת החברים שלך בלינקדין.
מאחר שסביר שמי שהציץ לך בפרופיל לא מחוג חבריך, ההמלצה הזאת פחות ישימה, וחבל…
לאורן, גם האופציה של לראות מי צפה בך וגם שליחת הודעה אפשריות ללא מנוי. זה דורש ביצוע של כמה שלבים, אבל, זה אפשרי… :). אגב, לי אין מנוי, כך שכל מה שאני כותבת על הלינקדאין מותאם לחסרי מנוי, כמוני..
מאיה,
מתי הלינדקדאין דורש הכנסת כתובת אי מייל ומתי זה לא חובה?
איך אפשר להתחבר עם אנשים שאני לא יודע את כתובת האי מייל שלהם?
תודה
טוביה
לטוביה, לינקדאין מנסים להגביל פניות לאנשים שאנחנו לא מכירים אישית ולכן הם מקשים על התחברות למי שאין איתו שום דבר משותף (לא קבוצות ולא אנשי קשר). כדי לא להתקל בתופעה הזו כדאי להרשם לכמה שיותר קבוצות וגם להרחיב את רשת הקשרים עם אנשים שכן מכירים אישית.