הרבה אנשים שואלים אותי כל הזמן אם זה באמת כל כך משנה אם יש להם או אין להם תמונה בלינקדאין. אז כן, אם כבר פתחתם לעצמכם פרופיל בלינקדאין, השקיעו עוד מספר דקות והוסיפו גם תמונה.
למה?
- כי אם לרוב המשתמשים יש תמונה ולכם אין- עלולה לעלות השאלה- למה? מה יש לו/לה להסתיר??
- כי תמונה הופכת אתכם לאנושיים יותר, לנגישים יותר, למשהו שהוא מעבר לערימה של תוכן שחור על גבי לבן.
- כי אם אתם בתחום עיסוק הדורש ייצוגיות ועבודה עם אנשים, המראה שלכם עשוי להיות קריטריון נוסף בדרישות המשרה, גם אם אף אחד לא יודה בזה בפה מלא.
- כי (ואני יודעת שזה נושא רגיש מאוד) אם יש לכם רקורד עשיר וניסיון רב שנים ואתם נראים צעירים מגילכם, תמונה תוכל אולי לעזור קצת בענין האפליה שכמעט כל מחפש עבודה בן 45+ שאני פוגשת מתלונן עליה.
- כי תמונה מאפשרת לאנשים מעברכם להיזכר בכם. אנשים שמכירים הרבה אנשים מתקשים לזכור את השמות של כולם, ולפעמים קל יותר להיזכר במישהו כשרואים תמונה שלו.
- כי באמצעות התמונה שלכם, אנשים יוכלו לזהות אתכם לא רק און ליין אלא גם אוף ליין באירועים מקצועיים, כנסים או סתם בכל הזדמנות אחרת.
- כי תמונה היא חלק מהמיתוג האישי שלכם ברשת וחלק מהרושם הראשוני שאתם יוצרים.
נניח שהצלחתי לשכנע אתכם, מה עכשיו? איך בוחרים את התמונה המנצחת ללינקדאין?
אז לכל מי שהשתתף בדיון הזה וגם לאחרים הנה 9 טיפים לבחירה נכונה של תמונה:
- ביחרו תמונה בהירה ולא חשוכה, כשהרקע בהיר גם הוא.
- על התמונה להיות בדיוק כמו תמונת פספורט- תמונה של פנים וצוואר וקצת מהכתפיים.
- הימנעו מתמונות נוף שבהן אתם נראים בגודל נמלה והעיקר הוא הנוף שמסביב. בלינקדאין העיקר הוא אתם.
- שימו לב למימשק העלאת התמונה ולגודל המקורי של אותו ריבוע קטן שמקצים לנו שם. גם ככה הוא קטן מאוד, לכן נצלו את כולו ואל תעלו תמונה חתוכה וקטנטנה שמנצלת רק חלק מהמקום.
- הימנעו מתמונות שכוללות אנשים אחרים, בני זוג או תינוקות חמודים- כן, אפילו אם אתם ממש גאים בהם.
- אם זו תמונת פספורט, אז לא כל כך משנה מה תלבשו מתחת לאזור הכתפיים, אבל אם רואים חלק מהחולצה, כדאי שהיא תהיה בצבע שמחמיא לכם.
- משקפי שמש יוצרים תחושה של ריחוק. כך גם תמונות בזווית של פרופיל. ביחרו תמונות שבהן הפנים שלכם נראות בבירור ולכיוון המצלמה.
- יצירתיות ואומנותיות- אלה תכונות חשובות, אבל, אני מעדיפה שתשכנעו אותי באמצעות התוכן בפרופיל שלכם שאתם ניחנים בהן ותשאירו אותן מחוץ לתמונה שבחרתם.
- וטיפ אחרון לסיום- נסו להיכנס לנעליו של צופה אקראי בפרופיל שלכם. הסתכלו על התמונה שבחרתם ושאלו את עצמכם: האם אני רוצה לעשות עסקים עם האיש/ה הזה? או לחילופין: האם אני רוצה לזמן אותו/ה לראיון עבודה? זוהי נקודה חשובה. איזה רושם אתם עושים על אותו צופה אקראי? האם זה מקדם את מטרתכם ברשת הזו??? בטוח ששמעתם את הביטוי- כשיש ספק- אין ספק… אם יש לכם ספק שהרושם שהתמונה יוצרת היא לא בדיוק מה שהתכוונתם לו, החליפו אותה ויפה שעה אחת קודם.
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר
4 תגובות. השאירו תגובה חדשה
תודה על הפוסט המעניין
מעבר לפינה הבעייתית שהתמונה רומזת לגבי הגיל, נותנת עדיפות לבעלי מראה חיצוני מסויים ועוד; יש נקודה חשובה לזכותה: המראיין רואה כך בן אדם מולו, ולא רק "קורות חיים".
זו בדיוק הסיבה מדוע ללא פגישה אישית לא ניתן להתקבל לעבודה- הרי ניתן היה לתהות למה צריך פגישה אישית אם את הכל אפשר לברר במייל..
שכנעת אותי…
אחרי הרבה זמן ב-LinkedIn הוספתי תמונה…
לאבי- תודה רבה :), גרי- צודק… ומוטי- מזל טוב, תתחדש… 😉