עכשיו דמיינו לעצמכם 2 תסריטים:
- חנות של רשת מאוד נחשבת, שתי מוכרות יושבות לצד שולחן, כשראשיהן תחובים במסכי הטלפון הנייד שלהן. דקה עוברת עד שהן מרגישות שלקוחה נכנסה לטריטוריה וכשזה כבר קורה הן מציעות: “תסתובבי ואם יש שאלות, תשאלי”. המממ… למדתי לא מעט אסטרטגיות מכירה במהלך השנים וזו לא אחת מהן, אבל ניחא… אז… הסתובבתי קצת בחנות, מיששתי מספר מזרנים בכדי להרגיש אותם, חיפשתי מידע נוסף על כל דגם ולא ממש מצאתי, כך שלא הייתה ברירה וניגשתי שוב לגבירות המכובדות וה”מאוד עסוקות” וביקשתי עזרה. אחת מהן קמה בחוסר רצון ממקום מושבה ונשרכה אחרי למעמקי החנות. מה קרה לאחר מכן? טוב, לא יותר מידי…: הרבה שאלות מהצד שלי, מעט תשובות לקוניות ויבשושיות מהצד שלה. מה שלא ידעתי שצריך לשאול עליו- היא לא ענתה וגם לא נידבה מידע וחבל, כי הייתי בשלב זה עדיין טירונית בכל הנושא ומה שהיתה מספרת לי יכול היה בקלות לשכנע אותי.
- חנות שניה, גדולה לא פחות. בפינה יושב איש מכירות כבן 55-60, כשהוא רואה שנכנסה לקוחה הוא קם, מחייך וניגש. “איך אני יכול לעזור לך?” הוא שואל וגם הוא מציע להסתובב ולהתרשם, אבל תוך כדי הוא גם בודק: מה את מחפשת? איזה גודל? העדפות מסויימות? מזרן רך יותר או קשה? התשובות הלא בטוחות שלי יוצרות אצלו (ובצדק) את הרושם שאני בכלל לא יודעת עדיין מה אני צריכה ומה כדאי לי, אז הוא שואל את שאלת המחץ: “את בכלל יודעת איך בוחרים מזרן חדש?” נו, טוב ששאל, כי באמת שאין לי מושג. בשורה התחתונה- קיבלתי הרצאה מרוכזת של 3 דקות על מזרנים. איזה יש, איזה גדלים, מחירים, איך בודקים, מה מתאים… ברור לי שהוא בת’כלס רוצה למכור ולכן משקיע, אבל הוא עושה את זה בחן וההשקעה והיחס גורמים לי ממש לרצות למצוא בחנות שלו את המזרן המתאים ולקנות ממנו.
אז הנה לכם שלושה מאפיינים של מנהלי מכירות טובים שגם אתם צריכים בכדי למצוא עבודה:
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר
תגובה 1. השאירו תגובה חדשה
אני בן 70
עבדתי 25 שנים בטלמריקיטינג שרות לקוחות טלימיטנג תיאום פגישוות מחפש עבודה באיזור המרכז
התגובה שלי לגבי המוצרים ברור להסביר חיוך יחס אדיבות קול ביחס הראשון עושים טובה שמוכרים אין יחס מזה הפלא פון הזה אדיבות וחיוך אני לא הייתי קונה אצלו