כל מי שעוסק בשיווק או מכירות יודע את זה. וגם כל מי שהקים עסק. ההצלחה ברמה הבסיסית ביותר מותנית בראש ובראשונה במספר שלבים חשובים.
אז הנה, ללא הקדמות מיותרות- 6 עקרונות להקמת עסק מצליח של חיפוש עבודה…:
- הבסיס בכל עסק הוא מה מוכרים והאם יש לכך ביקוש? לא משנה אם מדובר במוצר או בשירות, לפני שתקימו עסק חדש חשוב ביותר לבצע סקר שוק ולבדוק מה המצב ועד כמה יש ביקוש למה שאנחנו רוצים למכור. וכן, אין דרך מעודנת יותר להציג את זה: בחיפוש עבודה, המוצר הוא אתם.
- אז יש לנו מוצר ביד, מה עכשיו? השלב הבא הוא בידול. אין קורס אחד לשיווק בו לא ידגישו את חשיבות מציאת היחוד של המוצר/העסק שלכם ביחס למתחרים. במיוחד במקרים בהם יש הרבה כאלה…. כך גם בחיפוש עבודה. לפני הכל חישבו היטב- למה אתם ולא מישהו אחר? מה מייחד אתכם? מה היתרונות שלכם על פני שאר המועמדים שמתמודדים על אותה המשרה. המסקנות שתגיעו אליהן צריכות להיות מאורגנות במספר משפטים ברורים ופשוטים שכדאי מאוד למצוא להם מקום בקורות החיים שלכם וכדאי מאוד לא לשכוח להדגיש בראיונות העבודה, אליהם תוזמנו.
- זיהוי וניבוי נקודות כשל וחולשה. יש מעט מאוד מוצרים או שירותים מושלמים. יש גם מעט מאוד מועמדים מושלמים. אם ידוע מראש שלמוצר יש הגבלות או בעיות מסויימות שעלולות להוריד את ערכו בשוק ואת מידת האטרקטיביות שלו, יש להיות, קודם כל, מודעים להן ושנית לדאוג מראש לפתרונות אפשריים. אם, לדוגמא, יש לכם חור של שנה וחצי בין מקום עבודה אחד לאחר בקורות החיים- חישבו מראש איך תוכלו להסבירם בראיון עבודה. אם החלטתם לחזור מעצמאות לשכירות- חישבו היטב כיצד להסביר את הצעד הזה בראיון. אם בכל שנה אתם מחליפים מקום עבודה- חובה למצוא דרך להסביר את הקפיצות הללו. אם חסרים לכם קורס כלשהו או הסמכה מסויימת- אולי כדאי ללכת וללמוד? בכל מקרה- הבסיס הוא- היו מודעים לנקודות הבעייתיות והכינו מראש פתרונות.
- הכינו תוכנית עסקית. הבסיס לכל עסק היא התוכנית העסקית. בחיפוש עבודה מומלץ ביותר לבנות תוכנית פעולה עוד לפני תחילת החיפוש. מהי המטרה? מה מחפשים? מהם האמצעים להשגת המטרה? כמה זמן נתון? כמה משאבים קיימים? בניית סדר עדיפויות, תכנון תוכנית עבודה וכן הלאה…
- האריזה. יש לנו מוצר או שירות- איך נהפוך אותו להכי אטרקטיבי שאפשר? מה יגרום ללקוח ל…-טוב אין דרך אחרת להציג את זה- להושיט יד לארנק שלו ולקנות…? בחיפוש העבודה, כשהמוצר הוא אתם- האריזה היא קורות החיים שלכם. דאגו לאריזה מושכת שתגרום ללקוח הפוטנציאלי שלכם להושיט יד לטלפון, ליצור איתכם קשר ולזמן לראיון.
- המחיר. לכל מוצר או שירות יש שווי שוק שנקבע בסופו של דבר על ידי כוחות הביקוש וההיצע. המחיר, אם נחזור לתחום חיפוש העבודה, הוא דרישות השכר שלכם. בררו היטב וודאו שדרישות השכר שלכם תואמות את שווי השוק שלכם.
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר
8 תגובות. השאירו תגובה חדשה
לא לשכוח את שרשרת ההפצה:
ככל שתעבדו עם יותר מפיצים תגיעו ליותר לקוחות (קרי מגייסים).
מצד שני כדאי לשקול לעבוד עם מפיצים בלעדיים, או בלעדיים לתקופה מסוימת (קרי מספר חברות השמה מצומצם…)
הכל טוב ויפה. אבל לך תתמודד עם מצב עגום, בו המוצר, יהא טוב ככל שיהיה, הוא מוצר וותיק מאד בשוק, והוכיח היטב את עצמו, אך מה לעשות- עקב היותו מוצר מוכח וותיק, ועל אף היותו כזה- הוא נחשב מוצר פג תוקף בעיני הרוכש הפוטנציאלי.
…המשך: אפילו אם הוא במחיר מבצע.
אמנון, אתה מתייחס לבאז שקיים היום או למעשה ב 2-3 שנים האחרונות….
מחפשים למעשה מוצר שהוא ה NG של המוצר הנוכחי…..
המצב עגום בשוק, אכן כן…
משום מה בתמהלית השיווק מדברים על 2 נקודות שלא הועלו פה – הזדמנויות ואיומים.
הזדמנויות – להציג את המוצג בפני הלקוח (חברת סטרטאפ) ולנצל את ההזדמנות שאין עדיין תהליכים מסודרים כדי להציג את עצמך ולנסות לדחוך אותך…
איומים – כל אותם מתחרים ….שמנצלים את ההזדמנות או שיש להם עטיפה יותר "מושקעת" (דהיינו יותר ניסיון) ממך…..
למי שלא ירד לסוף דעתי-
פג תוקף == אדם בגיל שנחשב פסה/לא שווה/כבד/מיותר/לא טוב/שלילי/לא קולט/סנילי/לא פתוח/ לא מקבל ביקורת/לא משתף פעולה/לא מסוגל ללמוד/ דורש משכורת של אסטרונאוט/וכו'.
דהיינו: מעל 40/45/50 וכו'.
ןהכל, מהמציאות. מתובל בציניות מהחיים.
עצוב שכך.
לאחרונה, חלק גדול מהתגובות כאן בבלוג הן בנוגע לקושי למצוא עבודה בגילאי 40-45 פלוס… ואני מודעת לקושי הזה.
עם זאת, חשוב להבין שאנחנו- כל אחד כפרט- איננו יכולים לבד לשנות את המצב הזה, כל שאנחנו יכולים הוא להתמודד עם המצב ולנסות למצוא פתרונות.
הטיפים בבלוג הזה פונים לכלל מחפשי העבודה בכל הגילאים ותחומי ההתמחות וביניהם, גם למנוסים יותר שבחבורה. המטרה בטיפים האלה היא לתת כלים לחפש עבודה נכון יותר בכל מה שתלוי בנו עצמינו ולא בגורמים מבחוץ.
זה מה שכל אחד מכם יכול לעשות כבודד.
בשביל להתמודד עם אותה האפליה שאתם מזכירים כאן ברצינות, צריך להתאגד בגוף אחד גדול ובעל כוח ולנסות לתקן את המצב דרכו. כל עוד המחאה תישאר וירטואלית ברשתות החברתיות/בבלוגים ואתרים- המצב מן הסתם לא ישתנה- מקסימום יוזכר יותר בסדר היום, אבל, שום שינוי לא באמת יקרה.
לכן, אם מישהו כאן רוצה לשנות משהו- אולי כדאי להתחיל לעסוק בפעילות אקטיבית בענין…
סתם רעיון למי שהנושא כואב וקרוב לליבו.
ערב טוב למאיה וכל המגיבים
ברמה הפרקטית והמיידית אני חושב שצריך לתת במה ולפרסם את כל אותם החברות הנותנות הזדמנות שווה למבוגרים .
אינטל מגייסת גם מבוגרים ואינה מפלה מועמדים
פלאפון פרסמה מודעה בא דרושים מבוגרים
בעמוס גזית מתייחסים למבוגרים כמו לכל שאר המועמדים
בטוחני שיש עוד
בהצלחה