אחד המסרים שאני שומעת שוב ושוב ממחפשי עבודה הוא: אני יודע/ת שאני לא טוב/ה במכירות. אם הייתי טוב/ה בזה הייתי בוחר/ת לעבוד בזה.
ולמרות זאת, אחד האתגרים הגדולים בקריירה בכלל וכשמחפשים עבודה בפרט הוא להפנים את העובדה ש: אתם לבד במערכה, אף אחד לא יבצע את זה במקומכם ולצערכם, אתם אנשי המכירות הבלעדיים והיחידים של עצמכם. זאת ועוד, אם לפני משבר הקורונה כבר היתה תחרות עזה על כל משרה פתוחה, איך לדעתכם תיראה התחרות בין מחפשי העבודה מעכשיו והלאה? כנראה שהיא תתחזק…- בקיצור, אם לא תבינו את זה ולא תבצעו תהליך מכירה מספיק משכנע- אדם אחר יקבל את התפקיד במקומכם.
אז איך נכנסים לראש הזה? איך מתחילים לחשוב כמו אנשי מכירות? הנה 7 טיפים:
- גם אם אתם שכירים- תתחילו לחשוב כפרילנסרים או בעלי עסקים- דמיינו לעצמכם שאתם מנהלים עסק לכל דבר, עסק שמוכר שעות עבודה למעסיקים ומקבלים תמורתו שכר חודשי.
- התאימו את תהליך המכירה ללקוח- כל איש מכירות יודע שגם כשהמוצר הוא אותו מוצר, אי אפשר למכור אותו באותו האופן לכל הלקוחות. לכל לקוח יש דרישות/צרכים/בעיות משלו. אז שימו לב, אם בכל ראיון אתם מדקלמים בדיוק את אותו הטקסט- אתם בעצם שמים במרכז את עצמכם במקום את הלקוח ומניחים שכל המעסיקים מחפשים בדיוק את אותו העובד ובדיוק לאותה המשרה.
- לשם כך, אספו מידע והקשיבו היטב- המיומנות הבסיסית ההופכת איש מכירות ממוצע לאיש מכירות מעולה היא היכולת להקשיב. לא רק לעשות כאילו, אלא להקשיב באמת. בכל ממשק עם לקוח (מעסיק) פוטנציאלי עליכם להבין היטב מה הוא רוצה לקנות ולשכנע אותו שהמוצר שלכם עונה למרבית צרכיו. קראו היטב את דרישות המשרות שאתם פונים אליהן- יש שם המון מידע. הקשיבו טוב יותר למה שהמראיין אומר בראיון העבודה ולמה ולאיך שהוא שואל. וגם אחרי שכבר התקבלתם לתפקיד חדש- דברו עם אנשים, הקשיבו למה שהקולגות אומרים, אספו אינפורמציה.
- כל לקוח הוא יחיד ומיוחד- איש מכירות טוב, יודע לתת ללקוח את התחושה שהוא יחיד ומיוחד, אולי אפילו הלקוח הכי טוב ומועדף… בראיון הבא למה שלא תשקפו למראיין שהתפקיד הזה הוא בדיוק מה שאתם מחפשים? שאומנם יש לכם ראיונות נוספים, אבל התפקיד הזה בחברה הספציפית הזו הוא לגמרי העדיפות הראשונה שלכם!
- התשובה “לא” היא חלק בלתי נפרד מתהליך המכירה- אי אפשר לעבוד בתחום המכירות מבלי לקבל בהבנה את העובדה שבדרך ניתקל בהתנגדויות, קשיים, כישלונות ועשרות של תשובות “לא!”. בסינית המילה משבר זהה למילה הזדמנות ויש בזה משהו… קשיים ומשברים בעבודה אמורים לגרום לנו לגדול, ללמוד לקחים ולהימנע בעתיד מטעויות חוזרות. גם תשובות שליליות בתהליך חיפוש עבודה הן חלק בלתי נפרד מהחיפוש. בכל מקרה חייבים לזכור ש: You win some, you lose some… ושזה בהחלט בסדר וחלק בלתי נפרד מהתהליך.
- שיטה שלא עובדת- מחליפים- מה עושים כשבמשך חודשים ארוכים מבצעים את אותם הצעדים והם לא מייצרים תוצאות? ממשיכים בדיוק באותו הקו? משתמשים באותם הנימוקים וניסיונות השכנוע? כנראה שלא… כמו במכירות, גם בחיפוש עבודה- מה שלא עובד- מחליפים, משכתבים, משנים, מתקנים ואם גם זה לא עובד- מתייעצים עם מומחים…
- באופן שוטף וקבוע, כשצריך ובעיקר כשלא צריך, ממשיכים לבנות את רשת הקשרים- קראתי לא מזמן משפט יפה באנגלית שאומר שההבדל בין contract (הסכם) לבין contact (איש קשר) הוא בסך הכל אות קטנה אחת…r , שמייצגת את המילה relationship. כן… ליחסים ולקשרים שיש לכם במקום העבודה ומחוצה לו יש השפעה אדירה על ההצלחה שלכם בקריירה ובחיפוש העבודה, אז לעולם אל תפסיקו להשקיע ב- R שלכם… 🙂
ולסיום עדכון, פגישות היעוץ הפרונטליות איתי עברו למוד של פגישות סקייפ, אם אתם רוצים להתחיל ולהתכונן ליום שאחרי, עשו זאת כבר מעכשיו. מוזמנים ליצור קשר ולתאם פגישת הכנה לראיונות עבודה, פגישת שדרוג קו”ח/פרופיל לינקדאין או פגישת יעוץ קריירה. ובינתיים- שמרו על עצמכם, אוקיי? 🙂
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר