הנה 5 פרטי מידע שמועמדים בולטים זוכרים לציין בראיונות עבודה:
-
למה דווקא אתם?!
אם כך: מועמדים בולטים לא שוכחים לציין בראיון עבודה את כל הסיבות ל”למה כן?” גם אם ניתנה להם ההזדמנות וגם אם לא. ותתפלאו, אבל למכור אפשר כמעט בכל תשובה ולכל שאלה…
-
שליטה בחומר
אם כך: מועמדים בולטים לא שוכחים לבצע עבודת שטח מקדימה, ומועמדים בולטים לא שוכחים לציין באופן הברור ביותר בראיון העבודה שהם ביקרו באתר החברה והתכוננו כך לפגישה.
-
ידע כללי רלבנטי
אם כך: מועמדים בולטים הם מועמדים בעלי ידע כללי על תחום העיסוק שלהם, על ענף התעשיה שלהם, על מגמות וכיוונים. הם מעודכנים בחדשות ואפילו בשמועות, הם שומרים את היד על הדופק בכל הקשור למקצוע שלהם והכי חשוב, הם יודעים למנף את הידע הזה ולהשתמש בו בזמן ובמקום הנכונים. איספו מידע רלבנטי לתחום העיסוק שלכם ולזה של החברה אליה אתם מגיעים לראיון והפתיעו את המראיין בכמות המידע שיש לכם. לא הכוונה לבנות עכשיו מצגת ומונולוג של שעה, כן הכוונה לזרוק חכה טיזרית שתראה שאתם בעניינים!
-
אבל דוד שלח אותי…
אם כך: מועמדים בולטים לא שוכחים לציין מי הפנה אותם ודרך מי הגיעו, אבל עושים זאת בשיא העדינות והטאקט! אם אתם לא בטוחים שאתם מסוגלים לזה, קיפצו לטיפ הבא.
-
שאלות למראיין
אם כך: מועמדים בולטים מכינים מראש רשימת שאלות עבור המראיין ומעלים אותן במהלך הראיון בזמן הנכון, גם אם נתבקשו לשאול וגם אם לא! כן, גם אם לא ניתנה לכם ההזדמנות, קחו אותה בכל מקרה ובסוף הראיון הראו למראיין שאתם בעניין, קשובים, מעודכנים ורוצים לדעת!
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר
9 תגובות. השאירו תגובה חדשה
פוסט מצוין, יש לומר "כרגיל" אצלך.
לדעתי את מציבה סטנדרט חדש (גבוה) בנושא אותו את מסקרת, ובדרך הכתיבה שלך בכלל.
תודה,
משה.
תודה רבה לך משה, מאוד שמחתי לקרוא! 🙂
אחלה ! עוד משהו קטן הידעת ? אם אתה מתראיין אצל גבר רצוי לא להעמיס בבישום הנתפס ע"י הגברים כחוסם ומצד שני כן להתבשם אם אצל נשים אבל בעדינות כי הדבר משדר ניקיון.
מאיה,
אחזור על דברי משה "כרגיל", טוב ומאד ענייני.
בסך המובן מאליו אך ממקד ושם את הדברים יחד.
אם זאת וכמו ב"מצב האומה"… אבל: Name dropping במקום ממנו אני זה עתה מגיע (תרבות עבודה בריטית) וכך גם בארה"ב זה נתפס כלא מקצועי ולא מכובד. הסיבה, במידה וקשרייך כאלה חזקים אין צורך בראיון וכל התהליך. במידה ואתה כאן (בראיון) אתה כמו כולם. בלואנט/אגן הים התיכון זה כנראה שונה.
בכל מקרה מרשים.
אורי
ליניב ואורי, תודה רבה, שמחה שאהבתם!
ואורי, לגבי הערתך, זו הסיבה שציינתי שזו נקודה רגישה מאוד… 🙂
להוסיף על דבריו של אורי:
חשוב להגיע לראיון עבודה נקיים, לבושים היטב, ועם בישום עדין. כי זה נכון שכל מראיין יזכור את המועמד המצחין, אבל אף אחד לא ייקח אותו. הרעיון הוא להראות שא/ה אדם שנעים לעבוד בסביבתו. איך תדע שאתה לבוש היטב (זה טיפ לגברים בלבד, נשים יודעות)? רמה אחת מעל לאיך שאתה נוהג לבוא לבוש לעבודה שלך היום/איך שתתלבש לעבודה אם תקבל אותה – כלומר, רמה אחת מעל לנהוג. אם אתה נוהג להגיע בג'ינס וטישירט, אז ג'ינס נקי או מכנס בד נאה וחולצה מכופתרת. אם אתה נוהג להגיע בחולצה מכופתרת, אז מכנס מחויט. אם אתה נוהג להגיע במכנס מחויט וחולצה מכופתרת, זרוק פנימה עניבה, וכך הלאה. ככה אתה משדר שהראיון הוא אירוע שהתכוננת אליו במיוחד, כבר בבוקר כשבחרת בגדים.
טיפ נוסף שאני משתמש בו: כשמציעים לך קפה, תמיד תסכים. גם אם באת מהבית ושתית כבר. זה נותן לך שלושה דברים:
1. אפשר ללמוד המון על חברה מהמטבחון שלה. איזו מכונת קפה יש שם אם בכלל? האם יש חלב או שהעובדים צריכים להביא מהבית? עוגיות/סנדביצ'ים/כלום? חברה שבמטבחון שלה יש כיור עם שלוש כוסות הסתדרות, קפה חול של עלית וסוכר מוכתם ותו לא סביר שתהיה מקום פחות מהנה לעבוד בו מחברה שיש במטבחון שלה מכונת קפה איכותית ואיזה קערת עוגיות.
2. נושא שיחה וזמן שיחה לא פורמלי. כולם שותים קפה, כולם מדברים על זה. אמירות כמו "וואו, איזה יופי של מכונה" בדרך כלל יהוו טריגר מצוין לשיחה קצרה, מחוץ לזמן הראיון, שאפשר לכוון אותה למקומות עבודה קודמים וניסיון רלוונטי ("כשעבדתי בשוסטר כלים סניטריים כמעצב אסלות בכיר, הביאו מכונת קפה של חברת אחלה קפה שהייתה מתקלקלת כל יומיים"). כיוון שזה נעשה בתפאורה שונה מהראיון, יש יותר סיכוי שזה ייחקק בזכרון, וגם תראה כמו אדם שמסוגל ליצור זיקה וסמול טוק.
זו גם הזדמנות טובה להפגין שאתם אנשים מתחשבים. כל אחת מהפעולות האלה: לנקות את צינורית הקצפת החלב, להחזיר את החלב למקרר, לשטוף את הכוס, להעביר סמרטוט על השיש תעשה את העבודה. לעשות את זה בצורה אגבית, אבל להסב את תשומת הלב (למשל, אם נשפך מעט קפה על השיש, להעביר מהר סמרטוט ולמלמל משהו כמו "אני לא מסוגל לראות כתמים, זה מחרפן אותי"). לא להתחיל לנקות את כל המשרד, אבל כן להראות שאתם אנשים מסודרים שמסדרים אחריהם ולא משאירים בלגאן. זה אומר המון.
3. זמן מחשבה בראיון. הותקלת בשאלה שלא התכוננת אליה? אם אין לך ספל ביד, כל עיכוב במענה יירשם. אם יש ספל על השולחן, אפשר לשלוח אליו יד זריזה, להרים אותו, לקחת שלוק קטן – ולנצל את הזמן לגבש תשובה, בלי שזה יורגש. למיטיבי לכת, אפשר לזהות שהשאלה הולכת להיות מתקילה תוך כדי שהיא נשאלת, ואז כבר להיות באמצע השלוק כשהיא מסתיימת, מה שגורם לזה להראות עוד יותר "טבעי" ופחות כמו פאוזה מתוכננת.
לד"ר, תודה על התוספות. נהניתי לקרוא…! אם יש לך עוד, מוזמן להתארח אצלי בבלוג עם פוסט אורח 🙂
מאיה, תודה רבה הפוסט בהחלט מצוין, אני בטוחה שאשתמש בזה.
לגבי הטיפ של ד"ר אקסטטיקוס… אני רק רוצה להזכיר שקפה גורם לריח מאוד רע מהפה. לכן כשאני נכנסת לראיונות בחדר קטן, אני משתדלת לא לשתות כלום כדי לא להביך את המראיינ/ת שלי. 🙂
מלים כדורבנות. אחד לאחד. רק תרשי לי להוסיף, שפת גוף היא תנאי הכרחי (אך לא מספיק) להצלחה בראיון. לא לשלב ידים, להסתכל לתוך העיניים, לא לרכון על השולחן, לשבת רפוי עם הידים בצד הגוף.