בקיצור, חברים, הנה לכם אסופה של 17 טיפים להעלאת תפוקה ולניצול זמן בעבודה או בחיפוש עבודה. חלק מהדברים ישמעו ברורים מאליהם, אבל, הענין הוא שכולם יודעים ומעטים מבצעים… וחלק אולי יחדשו לכם משהו. הנה זה בא:
- “שברת-שילמת” או במקרה הזה: נגעת- ביצעת!- הכוונה לנטיה להתחיל ולזנוח… לפתוח מייל, להחליט להתייחס מאוחר יותר ו…לעולם לא לחזור אליו שוב… להחליט לבצע משהו ו… לדחות לאחרי החגים. במילים אחרות: פתחתם אימייל? קראתם? אל תסמנו כ”לא נקרא”- פעלו עכשיו! ראיתם משרה? אל תדחו את משלוח קורות החיים…שלחו עכשיו!
- מצאו את השיטה שעובדת הכי טוב עבורכם- יש מי שערימות של משימות מלחיצות אותם. הם מעדיפים לסיים קודם את המשימות הקצרות והקלילות בכדי להגיע ב”ראש נקי” למשימות הקשות והארוכות יותר. אחרים יטענו בתוקף שקודם מתחילים במשימה הארוכה והקשה ושחשוב לבצע תיעדוף של משימות. אני בטוחה שאין כאן נכון או לא נכון אבסולוטיים. לכל אחד יש את הדרך שהכי מתאימה לו… בדקו מה עובד הכי טוב עבורכם ומצאו את השיטה שלכם…
- בנו תוכנית- מה עומד על הפרק? כמה צריך להספיק? כמה זמן עומד לרשותכם? האם יש דד ליין? תקציב מוגבל? רוב הדברים לא יקרו אם לא תתכננו מראש.
- טלפון עדיף על מייל- כמה פשוט לשלוח מייל, לעשות V ו…לחכות, ולחכות… לשלוח מייל נתפס לפעמים כביצוע של המשימה, אבל לרוב מדובר פשוט על דחייתה. נסו לצמצם ככל האפשר את כמות האימיילים שאתם שולחים ובמקום זאת חזרו לשיטה הישנה והטובה של לדבר עם אנשים… כן, כן… הם תמיד במרחק של שיחת טלפון וכמעט תמיד אפשר לקצר עשרה מיילים או SMS של הלוך ושוב בשיחת טלפון אחת קצרה…
- שינוי שורת הנושא במייל- הנטיה הבסיסית היא פשוט לעשות “השב” ולעיתים שרשור אחד של מיילים כולל כמה נושאים שונים מעורבבים יחד שמשתנים ככל שהשרשור מתארך. לכו תזכרו אחרי זה במה מדובר… נסו לשנות את שורת הנושא של האימייל בהתאם לנושא הרלבנטי, כך תוכלו לנהל את תיבת האימייל שלכם בצורה יעילה יותר.
- ללמוד לזרוק- מכירים את הערימות האלה של הדואר? ערימות של דפים, חשבונות, מבצעים, פרסומים, דברים שרוצים לקרוא…דברים שעברנו עליהם בחצי עין וזרקנו לערימה לבדיקה מחודשת מאוחר יותר? זהו שהערימה הזו הולכת ומתעבה ולמי יש כוח לטפל בה כשהיא מגיעה לגובה של חצי מטר? עשו לעצמכם טובה- לפני שתעבירו לערימה, החליטו: אני צריך את זה באמת או שאפשר לזרוק? ברוב המקרים- אפשר!
- פנו זמן למה שחשוב- מחפשים עבודה? פנו לזה זמן קבוע בכל יום. אל תעשו את כל שאר הדברים ואז תגלו שלא נשאר זמן להשקיע בחיפוש. להיפך, בנו את כל סדר היום מסביב לפעולה שהכי חשוב לבצע באותו היום…
- פנו זמן מראש גם להפרעות- במילים אחרות, תכננו זמן לכל מה שלא מתוכנן… הפרעות והסחות דעת יש כל הזמן ובלי סוף. קחו בחשבון גם זמן המוקדש לזה: לשיחות טלפון ארוכות שלא נעים לעצור, לבהייה חסרת מעצורים בסטטוסים בפייסבוק, להתמכרות הזו לקנדי קראש (כן, ברור, אתם רק רוצים לעבור עוד שלב אחד…רק חבל שזה לוקח לפחות יומיים… 🙂 ), לבקשות מה זה דחופות שצצות מעכשיו לעכשיו וכו’…
- למדו להגיד “לא!”- האסרטיביות הזו והיכולת להגיד “לא”, נראית פשוטה לאחדים, אבל היא ממש לא כזו. זה קורה במקום העבודה כשהקולגות כבר רגילים שעליכם תמיד אפשר “להפיל” עוד משהו. זה קורה לעצמאים, זה קורה למי שעובד מהבית וכל הסובבים תמיד בטוחים שהם תמיד “פנויים”- פשוט כי הם בבית כל הזמן… וזה קורה כשמובטלים. כן, זה הרי ברור שאם אתם מובטלים אתם נהיים הכל-בויניקים של המשפחה: הופכים לנהגים, לקניינים, לעוזרי הבית, לבשלנים, לבייבי-סיטרים… אבל לא! הגיע הזמן לעמוד על שלכם וללמוד להגיד גם “לא” כשצריך, בטח כשזה כבר בא על חשבון ביצוע המשימות שחשובות לכם.
- מולטי-טסקינג זה לא תמיד טוב- זה אומנם נחשב כיכולת חיובית ומרשימה, אבל בשורה התחתונה זה פעמים רבות אומר שצריך לקפוץ ולדלג ממשימה למשימה כשאף אחת מהן לא באמת מתקדמת. לעיתים, בכדי לסיים דברים, בטח דחופים, מורכבים וחשובים, צריך גם לדעת להתאפס על משהו אחד ולהיות בפוקוס. ופוקוס זה בדיוק להיפך ממולטי-טסקינג…
- עזרים טקטיים: רעיון א’- האם אתם פורחים בעבודה תחת לחץ של זמן? רוצים להכניס מיקוד לעבודה? השתמשו באפליקציה הזו: e.ggtimer.com . מה זה? אפליקצית טיימר שרצה ברקע. החליטו כמה זמן אתם מאפשרים לעצמכם לביצוע משימות, הפעילו טיימר ושילטו טוב יותר בזמן שלכם.
- עזרים טקטיים: רעיון ב’- תהיתם פעם לאן עף הזמן שלכם? לא עוד! השתמשו באפליקציה RescueTime שתרוץ ברקע במהלך השימוש שלכם במחשב, תתעד היכן הייתם ומה עשיתם במהלך היום על המחשב שלכם וגם תיתן לכם מענה בדיוק על השאלה הזו…
- עשו רשימות- זו ממש “תרופת סבתא” אבל זה עובד! כל מה שדורש השקעה של יותר מ- 5 דקות יכנס לרשימה. עשו רשימות והתחילו למחוק תוך כדי התקדמות. הסיפוק אחרי כל מחיקה- מובטח!
- Better done than perfect- אל תחפשו את המושלם, אל תחפשו את הזמן הנכון… פשוט קיפצו למים ועשו. משהו שהוא עשוי הוא טוב הרבה יותר מכלום מושלם…
- כל משימה גדולה מתחילה בצעד אחד- חלקו משימות מורכבות להרבה צעדים קטנים והתחילו ללכת…
- חשבו תוך כדי פעילות- מחקרים מצאו שהמוח מתפקד הרבה יותר כשהגוף עובד ולא… ישיבה זה לא נחשב! אז… לא סתם כתבתי בטיפ הקודם שכדאי להתחיל ללכת… התחילו ללכת באמת! חשיבה תוך כדי צעידה משפרת חשיבה וכך גם יצירתיות, זכרון, תפוקה ותוצאות… נסו בעצמכם!
- אל תדחו דברים לרגע האחרון! איזה מקריות משונה שזה גם הטיפ האחרון ברשימה… 🙂 דחיה, איחורים- כל אלה טובים מאוד, אם חשקה נפשכם בלחץ דם גבוה…עשו טובה לעצמכם והעבירו את הטיפ הזה מהסוף של הרשימה שלי לראש הרשימה שלכם… 🙂
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר