5 דברים (מוכחים מחקרית) שאנשים מחליטים לגביכם בשניות (ולפעמים בעשירית השנייה) הראשונות למפגש אתכם:
- כמה אמינים אתם? מחקר שנעשה באוניברסיטת פרינסטון שבארה”ב מצא שלהבדיל מתכונות אחרות, בנוגע לאמינות בני אדם מגיעים לאותה המסקנה בין אם נותנים להם הרבה זמן לחשוב על זה או עשירית השנייה.
- מה הסטטוס הסוציו-אקונומי שלכם? ברור שלא יפתיע אתכם מה שמחקר הולנדי אחד מצא- אנחנו מחליטים מה הסטטוס של אדם על פי המותגים שהוא לובש…
- כמה אתם דומיננטיים? אתם גברים קרחים? אשריכם! על פי מחקר שנערך באוניברסיטת פנסילבניה מסתבר שגבר מגולח ראש יתפס כדומיננטי יותר מאשר גבר שמתהדר בבלורית עבותה. ולא רק, אלא שגברים מגולחי ראש נתפסים גם גבוהים יותר וחזקים יותר (חבל שג’ורג’ קונסטנזה לא היה מודע לזה… 🙂 )
- מה הסיכוי שלכם להתקדם ולהצליח בקריירה? מחקר שנעשה ב 2011 בקנדה מצא שגברים בלבוש פורמלי כמו חליפה למשל, יצרו רושם של אנשים שיעשו יותר כסף וגם יקודמו מהר יותר מאשר חבריהם שלבשו בגדים פשוטים.
- עד כמה אתם (כן, כן…!) חכמים? טוב, אז זה כבר קצת יותר מורכב… מסתבר על פי מחקר מ 2007 שיצירת קשר עין עם בן שיחכם תוך כדי שיחה היא בעלת השפעה ענקית על ההחלטה שלו אם אתם חכמים או שלא. עכשיו אולי יהיה ברור למה אחד מהטיפים המובילים והשכיחים ביותר לראיונות עבודה הוא להישיר מבט…
אבל זה לא רק זה… אם אתם רוצים ליצור רושם של אנשים חכמים, יש עוד מספר דרכים לגרום לכך:
רוצים עוד? הנה:
מסקנה?
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר
3 תגובות. השאירו תגובה חדשה
מעניין מאוד,
היה נחמד אם היו יותר פרטים לגבי נושא הכתבה – כתבת מה משפיע (סמול טוק), אבל לא מה כדאי להגיד בנושאים אלו…
תודה,
קובי
היי קובי, זה לא מה להגיד, זה איך…
זה לא לגמגם ולהיות מופתע משאלות של התעניינות שלכאורה לא קשורות ל"ראיון", זו היכולת לנהל סמול טוק עם כל אדם- גם כזה שעדיין לא מכירים, זה לחייך, זה להיות מנומס, זה לשקף שנוח לך בתוך העור של עצמך, להראות ביטחון עצמי דרך מה שאתה אומר וגם בשפת הגוף.
אין כאלה משפטים קבועים שצריך להגיד וגם אי אפשר לכתוב את זה בפוסט אחד (שגם ככה ארוך… 🙂 ). אלה דברים שרוכשים באמצעות תרגול ומודעות לרושם שאתה יוצר (וגם למה שצריך לשפר).
אגב, אותו המחקר מצא שככל שמדובר באוכלוסיה בסטטוס סוציו אקונומי נמוך יותר- ככה הכישורים הללו חסרים יותר. אלה שמגיעים מסטטוס גבוה לומדים אותם באופן טבעי דרך הסביבה שלהם, מהאירועים שהם מוזמנים אליהם ומהאנשים הסובבים אותם מגיל צעיר… זו גם הסיבה שכשהם מגיעים לראיונות עבודה הם כבר שולטים הרבה יותר ב"איך יוצרים רושם" מאשר אלה שמגיעים מאוכלוסיות חלשות.
נ.ב. סמול טוק בראיון עבודה יכול להיות גם מחמאות קלות על יופיו של הבניין, על המשרד המעוצב בקפידה, על ההוראות ההגעה המדוייקות שפקידת הקבלה נתנה לך בעת תיאום הראיון ושבזכותם מצאת את המקום בקלות וכו' וכו'…