איך מנהלים את זה, אינעל העולם?
אז מה עושים?
אם כל זה אינו בגדר אופציה נשארת עם האפשרות השלישית שהיא לייצר את הסדר בארגון בעצמך:
- גם אם מדובר במשהו קטן שניתן לסגור עם ראש הצוות בשיחת מסדרון, שלח זימון לפגישה. אם לא תקבל תגובה, שלח שוב, אם עדיין לא תקבל תגובה זו סיבה מספקת ללכת להתלונן למעלה בלי להישמע “קוטר”. בפועל מעטים האנשים שיתעלמו לזימון לפגישה כלשהי.
- התיישבתם? הסבר בפירוט מה אתה צריך לפתח ושאל מה הפתרון שהוא מציע לך. בחדר סגור, להבדיל ממסדרון, מובטח שתקבל תשובה עניינית, גם כי אין לו לאן לברוח וגם כי יש לכם לפחות חצי שעה לשרוף בראש שקט.
- אחרי שקיבלת תשובה, שים לב שאתה לא יוצא מהחדר בלי הערכת זמן: כמה זמן ייקח לפתח (בשעות/ימי אדם) ומתי אתה מקבל תוצרים מוכנים. חוק ברזל: גם המשימה הכי פשוטה בעולם, אם לא ישימו לה גבולות זמן ברורים תימשך עד אינסוף. בלי שום קשר, אתה מנהל פרויקט, אם אין לך בסוף הישיבה שורה לשים בגאנט אז לא עשית כלום.
- לא קיבלת תשובות ללוחות זמנים? בשביל זה יש את המנהל שלו/מנהל הפיתוח.
- תעד! מאז שהומצאו המיילים, כל פיפס ניתן לתעד. מה שלא כתוב לא קרה ולא יקרה. תוציא סיכום ישיבה לר”צ ולמנהל שלו שכולל את הדברים הבאים:
– מה הדרישה?
– מה הפתרון המוצע?
– מה לוחות הזמנים לביצוע?
– מה השלב הבא / מה ה-action items ? - אם יש לך פ”ע קבוע עם המנהל של ראש הצוות, מה טוב. אם לא, בקש אחד כזה בשביל לקבל בקרה על ההתקדמות. גם אם הוא ישלח אותך לברר ישירות מול הר”צ, אתה תבוא לנג’ס לו מטעם המנהל שלו, שזה עדיף.
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר
4 תגובות. השאירו תגובה חדשה
פוסט מוזר. כל הרעיון זה לעשות דברים אופליין. מי שלא יכול, שלא ינהל פרויקטים. שיילך לפתח.
לאבי,
א. אכן, מי שלא יודע לעבוד בצורה מסודרת שלא יהיה מנהל פרויקט.
ב. יש תחום שלם בניהול שנקרא soft skills שמנסה בדיוק לכסות על הפער בין הטכני לאנושי. כמה שזה מעצבן שאנשים עושים טובה בזה שהם עושים את העבודה שלהם, לא תמיד יש לך שליטה על זה. חברה בסוף בנויה מאנשים ולא ממכונות ולא בכל החברות יש גיבוי למי שעובד מסודר אלא למי שמביא תוצאות במינימום רעש למערכת. זו המציאות ועם חברות כאלו בא הפוסט הזה להתמודד (ראה גם פוסט קודם בנושא).
ג. לא צריך להיות עוין. ראה סעיף ב'.
אני לא יודע מי האורח שכתב את הפוסט הנ"ל, כמנהל פרויקטים מעל 12 שנים אני לא כל כך מכיר את התופעות המוזכרות במאמר ובטח לא מסכים עם הכתוב.
לדעתי הפוסט מתאר די מדוייק את מציאות חייו של מנהל פרוייקט בארץ (פרוייקטים מטריציוניים). גם בחברות עם נוהלים מסודרים ותהליכים מובנים הרבה מאוד מאמץ מוקדש לניהול העברת המסרים וסינכרון בעלי העניין.