הנה 6 שינויים שיש להם השפעה ישירה עליכם ועוד שינוי אחד שצופן לנו העתיד. מוכנים? הנה זה בא:
- כתיבת מסר אישי בבקשת החברות- אתם יודעים, זה השינוי הכי מוזר בעיני ושהכי לא מתאים למסרים שלינקדאין מעבירה לקהל לקוחותיה. ולמה? משום שעד לא מזמן כשרצינו לשלוח בקשת חברות למישהו בלינקדאין, יכולנו לכתוב לו מסר קצר המלווה את הבקשה. תמיד הנחיתי את מחפשי העבודה שאני פוגשת בפגישות יעוץ לטרוח ולחבר מסר אישי ולא להסתפק רק באותו מסר יבשושי, שהוא ברירת מחדל: …I would like to add you, אממה, בגלל השינוי הויזואלי שעשו שם בממשק בקשות החברות, כיום אפשר לראות בגדול את תמונתו של זה ששלח לנו בקשת חברות, את שמו ומה תפקידו ואילו המסר הזה (באם נכתב) מופיע מבוייש וחבוי תחת סימן הגרשיים בצידה הימני למעלה של בקשת החברות. זה מופיע רק אם מעבירים את הסמן של העכבר על הגרשיים. אז מצד אחד לינקדאין תומכת ביצירת קשר בינאישי ובהעברת מסרים אישיים, מצד שני, השינוי הזה גורם לרבים ללחוץ אוטומטית על סימן ה V ולהסכים להתחבר, תוך כדי סיכוי גבוה לפספס את אותו המסר האישי שנכתב במיוחד עבורם. מסקנה? מעכשיו לפני שתלחצו על ה V רפרפו עם העכבר על סימן הגרשיים ובדקו אם מישהו הוסיף מסר אישי כלשהו (שאחרת בקלות ניתן לפספס).
- מעקבים- כמיטב המסורת של טוויטר ופייסבוק, גם בלינקדאין ניתן לעקוב אחרי אנשים מבלי להתחבר אליהם. מתי זה טוב? במקרים שבהם אנחנו רוצים לעקוב אחר אנשים מסויימים ולא נעים לנו לשלוח להם בקשת התחברות או לחילופין שאנחנו לא רוצים לעשות זאת. מסקנה? נניח שגיליתם הד-האנטר שמפרסם משרות בתחומכם ונניח שאתם לא רוצים להתחבר אליו- תמיד תוכלו לעקוב אחריו וכך לקבל ישירות אצלכם בפיד את הפרסומים שלו. זה רלוונטי גם כשרוצים לעקוב אחר מישהו בכיר מאוד, מפורסם, אחד שמפרסם הרבה תכנים ופוסטים או אפילו סתם מישהו שאתם רוצים למשוך את תשומת ליבו ולא בטוחים שהוא יסכים לבקשת חברות מצידכם (הוא כמובן יקבל התראה ברגע שהתחלתם לעקב אחריו), זה גם מתאים לכל אלה שהם בעלי הגישה (שאני לא מסכימה לה, אבל זה כבר עניין אחר), שבלינקדאין מתחברים רק למי שבאמת מכירים- הנה לכם דרך להרחיב את האינפורמציה שאתם נחשפים אליה מבלי לפגוע בעקרון הזה…
- Skills- רבים תוהים מה פשר הסקילס המשונים האלה ואם יוצא משהו למישהו מהם. אז, קודם כל, כן- הם יוצרים רושם ורושם זה משהו די חשוב ברשת כמו לינקדאין, שנית- קראו את הפוסט הזה שבו כתבתי טיפ על ה skillsושלישית, הנה משהו חדש שרובכם כנראה לא יודעים: מגייסים ששידרגו את המשתמש שלהם לפרופיל Recruiter (בתשלום) ומשתמשים בלינקדאין לצורך ביצוע חיפושים של מועמדים, יכולים לבצע סינונים גם על פי מילות המפתח שמופיעות ב skills של המועמד. מסקנה? העובדה הזו הופכת את ה skills לתגיות בעלות השפעה גדולה על הסיכוי שלכם להישלף בחתכים של מגייסים. זה כבר לא רק משהו נחמד שטוב שיש בפרופיל לצרכי רושם, אלא, זה משפיע ישירות על כל מי שמעוניין לקבל הודעות ממגייסים עם הצעות למשרות רלבנטיות, אז… אם לא השקעתם בזה עד עכשיו, זה הזמן!
- הודעה מרובת נמענים- בעבר ניתן היה לשלוח הודעה אחת ל-50 נמענים בבת אחת, מבלי שהאחד יראה את השני. זה היה פיתרון טוב למי שרצה לחסוך בזמן ולהודיע בבת אחת להרבה אנשים שהוא, למשל, מחפש עבודה. היום, לעומת זאת, אפשר עדיין לשלוח הודעה מרובת נמענים, רק שאליה וקוץ בה- כולם יראו את כולם וכל תשובה שאחד מהם ישלח, תגיע גם היא- לכווולם! מיותר לציין אילו מקרים מביכים יכולים לקרות, אתם יכולים לדמיין לבד. מסקנה? תודה, אבל לא תודה…! עדיף לשלוח הודעות אישיות אחד על אחד ולא במסות.
- הצטרפות לקבוצות- הידעתם? עד לא מזמן יכולתם להצטרף למקסימום 50 קבוצות, אבל, כנראה שהאינפלציה בכמות הקבוצות גרמה ללינקדאין לפתוח במקצת את הסכר ולהכפיל את הכמות ל 100! הידד! מסקנה? נו, זה לא עולה כסף וגם ככה כמות ההתראות שנשלחות היום במייל מהקבוצות התכווצה פלאים לאחר השינוי (עוד אחד) שלינקדאין עשתה, אז למה אתם מחכים?
- צירוף מסמך להודעה- עד לא מזמן אי אפשר היה לצרף מסמך להודעה בתוך לינקדין, אבל לפני מספר חודשים כל זה השתנה. מסקנה? קורות חיים אפשר לשלוח גם דרך לינקדאין ולא צריך לשם כך את כתובת המייל של הנמען.
- אז מה צופן העתיד למחפשי העבודה? בשביל להסביר את העתיד, הכי טוב להתחיל דווקא עם העבר. פעם… ממש, ממש מזמן… היה בלינקדאין משהו שרבים לא היו מודעים אליו: כשהייתם נכנסים לעמוד של חברה, אפשר היה לקבל אינספור פרטים מאוד מעניינים עליה: מה הגיל הממוצע של העובדים בה, היכן רוב העובדים רכשו את ההשכלה הגבוהה שלהם, מה רמת ההשכלה הממוצעת (תואר ראשון, שני או יותר?), היכן אותם עובדים עבדו בעבר? כמה עובדים חדשים גויסו בשנה האחרונה ועוד פרטי מידע פיקנטיים ביותר, שכמובן שפכו אור (ואפילו זרקור אדיר מימדים) על העדפות הגיוס של החברה. לא ברור לי למה זה קרה, אבל יום אחד הכל נגמר וכל האינפורמציה הזו נעלמה (מה שאומר שלהתקדם ולשנות, זה לא תמיד לטובה). אז למה אני מספרת לכם על מה שכבר לא קיים? כי חלק מזה עומד לחזור! זו הבשורה הטובה. הרעה היא שחלק מהמידע הזה יהיה בחינם כבעבר וחלק יהיה בתשלום לפרופילי פרימיום בלבד. מסקנה? אז מה יוצא לכם מזה? ידע! וידע זה כוח (כך אמרו חכמים). זה מה שתגלו: כמות גיוסים חדשים בכל חודש (ואפילו לאיזה תפקידים גויסו), מאיזה מוסדות להשכלה גבוהה החברה מגייסת בעיקר, ותק של עובדים, מאיזה חברות היא אוהבת לגייס ועוד… המידע יופיע הפעם יחד עם תיאור המשרות שהחברה מפרסמת בלינקדאין. המידע הזה נגיש בינתיים רק בחלק מהמדינות, אך בהמשך השנה יתגלגל הלאה לכולנו.
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר
4 תגובות. השאירו תגובה חדשה
שלום מאיה. נתקלתי בתופעה מוזרה. העלתי פוסט דיסקשין עם לינק למאמר שאני בעצמי כתבתי לקבוצה שאני בעצמי הקמתי (לפחות כך חשבתי) ואת אגב חברה ופעילה בה.
Hitech Startups and Entrepreneurs Israel
העליתי את אותו הפוסט עם לינק למאמר בעוד כ- 20 קבוצות שונות.
לאחר כמה ימים שלא ראיתי תגובות וגם לא שינוי בטרפיק לאתר שבו מופיע המאמר, ביקשתי מ- 2 חברים שגם הם בקבוצה לבדוק אם הם רואים את המאמר ולהפתעתי הם אמרו שהמאמר כלל לא מופיע.
זאת על אף שאני כן רואה את הפוסט בקבוצה כשאני נכנס בפרופיל שלי.
למותר לציין שהייתי מאוד מופתע וזה נראה לי מאוד מוזר.
פניתי ללינקדאין לתמיכה מה שהוביל להרבה מאוד אימיילים הלוך ושוב כשאני מנסה להסביר את התופעה המוזרה שאני כן רואה את המאמר בקבוצה שלי אבל אף אחד אחר לא רואה, ושלא יכול להיות שאני לא אישרתי לעצמי להעלות את המאמר בקבוצה (הרי מנהלי קבוצות יכולים לא לאשר ואפילו לחסום משתמשים בלינקדאין).
אחרי כל זה הבחורה בתמיכה הבטיחה להעביר את הבעייה כ-באג למפתחים אבל אמרה שיקח זמן עד שתקבל תשובה אם בכלל, וכמובן שמאז לא שמעתי מהם.
בחיפוש בלינקדאין ראיתי כל מיני פוסטים של אנשים שמתלוננים על התופעה של מנהל קבוצה שחוסם מישהו שהעלה פוסט וזה גורם לכך שלינקדאין חוסמים אותו בכל הקבוצות בלינקדאין. אחרים גם התלוננו על כך שפוסטים שלהם נעלמו…
למותר לצייו שהםוסט שאני העליתי היה מאמר שכתבתי בנושא תוכניות עסקיות ולא היה בו שום תוכן לא ראוי או פרסום או כל דבר אחר שיגרום למישהו לחסום אותו.
מעניין אותי אם שמעת או נתקלת בבעייה הזו בלינקדאין? ואם כן איך פותרים אותה?
תודה
בועז
היי בועז, בהחלט תופעה מוזרה בגלל שמחיקת/העלמות של סטטוסים זו תופעה רווחת מאוד בלינקדאין לצערי (מכל מיני סיבות ואינטרסים של בעלי הקבוצות), אבל זה לא אמור למנוע ממך להעלות פוסט לקבוצה שאתה המנהל שלה! האם (ואני מניחה שכן) בדקת אם הפוסט נמצא כממתין לאישור לפרסום (דרך הממשק לניהול הקבוצה)? זה לא הגיוני שזה יהיה שם- כי אתה המנהל, אבל בכל זאת כדאי לבדוק.
לגבי הקבוצות האחרות- כנראה שמישהו סימן את התוכן שלך כספאם ועכשיו כל תוכן שאתה מעלה צריך לקבל אישור של מנהל הקבוצה (סוג של "עונש"). בעבר ה"עונש" הזה היה תקף לשבועיים ולאחר מכן היה מתבטל, אלא אם כן שוב סומנת על ידי מישהו…
בכל מקרה, לפעמים תכנים שלי מתפרסמים בקבוצות מספר ימים ואפילו מספר שבועות לאחר מועד הפרסום המקורי. זה קורה כשמנהל הקבוצה איננו בודק איזה תכנים ממתינים לאישורו ועושה זאת רק אחת לתקופה.
לגבי התוכן עצמו- ברור לי שהתוכן שהעלית הוא בעל ערך ואיננו ספאם כלל. הבעיה היא שכנראה מישהו חשב שכן וברוב "טובו" סימן אותו ככזה…
שלום מאיה
תודה על התשובה המהירה.
כמובן שבדקתי שהפוסט לא מחכה לאישור שלי…:)
זה אכן מוזר ולא הצלחתי לקבל הסבר מהתמיכה של לינקדאין.
מה שעוד יותר מוזר ושכחתי לציין, זה שביקשתי מקוליגה שלי להעלות את הפוסט שלי במקומי, לקבוצה שלי, וקרה לו אותו הדבר – הוא רואה את הפוסט אצלו אבל אני לא רואה שהוא העלה אותו ואני מניח שגם אף אחד אחר בקבוצה שלי לא רואה אותו.
זה כאילו שה-פובט עצמו "מוחרם" אף על פי שהוא באמת מאמר מקצועי ואין בו שופ ספאם ואפילו אין בו שום לינק לשום אתר.
ניסיתי אפילו לשנות את הטקסט בפוסט עצמו אם אולי איכשהוא המשפט שמציג את המאמר יש בו משהו בעייתי וגם זה לא עזר.
מעניין שאת לא נתקלת בכזו תופעה כיוון שאת מעלה הרבה מאמרים ואני לעומת זאת אולי פעם בשנה וגם זה לא מצליח…:(
באמת תעלומה! אולי זה באמת באג. האם מאז העלית תוכן אחר לקבוצה? והאם הוא עלה בהצלחה?