מידי פעם אני שמה לב שהצטבר לי המון חומר מעניין בעמוד הפייסבוק שלי. חוץ מזה, אתם יודעים מה אומרים- סטטוסים שמתפרסמים בעמודי פייסבוק זוכים לחשיפה מזערית כל כך שרובם פשוט נמוגים להם כמו הרמה ללא הנחתה… 🙂
זו הסיבה לכך שבחרתי מספר סטטוסים מעניינים (לדעתי המאוד משוחדת והלגמרי לא אובייקטיבית) וריכזתי אותם כאן. אני מקווה שאם תאהבו אותם, גם אתם תצטרפו לעמוד הפייסבוק שלי שבקרוב ממש יחגוג 4000 (!) חברים.
מוכנים? הנה 10 עובדות מצחיקות, טיפים, סקרים משונים וחדשות מוזרות על עבודה וחיפוש עבודה:
1. כשאני יושבת עם מחפש עבודה ואנחנו עושים סימולציה של ראיון עבודה, פעמים רבות צצה אותה סיטואציה ועולה משהו בעייתי מהעבר שהמועמד לא יודע כיצד להציג אותו בראיון ובגלל זה הוא ממציא שקר כלשהו, מין תירוץ שאמור להתקבל בקלות יותר אצל המראיין. בכל פעם שזה קורה, אני נזכרת בציטוט מדוייק של הסטיריקן ג’ונתן סוויפט שאומר: “תירוץ הוא תיאור סביר יותר של האמת”.
תחשבו על זה קצת ותבינו למה אני מתכוונת…
2. עשר עצות זהב לקריירה, לגזור ולהדביק על המקרר…:
1. גם לאחר שהתקבלתם לעבודה, המשיכו תמיד להתנהג כאילו אתם בראיון עבודה
2. התייחסו למנהל שלכם כאדם שאתם מסייעים לו ולא כאדם שאומר לכם מה לעשות
3. צרו מערכות יחסים מבוססות מעשים ולא דיבורים
4. עשו את האקסטרה מייל, כמה שיותר פעמים וכמה שיותר מוקדם
5. זהו את האנשים המקצועיים ביותר ועשו כמוהם
6. חשבו 3 צעדים קדימה
7. מצאו דרך להתבלט
8. צרו לעצמכם פרוייקט משלכם
9. מצאו אנשים שאתם יכולים לעזור להם
10. לעולם אל תשכחו את הסיבה לכך שגייסו אתכם לעבודה
3. סקר חדש של Career Builder מצא ש- 74% מהמעסיקים מודים שגייסו השנה את העובד הלא נכון. מה?! כן… בסקר השתתפו 2257 מגייסים ומנהלי מש”א מארה”ב. ואגב, בהערכה גסה, עלות גיוס לא מתאים למעסיק עומדת על 15,000 דולר…
אז מה זה גיוס לא מתאים? המעסיקים מגדירים זאת כך:
– אטיטיוד שלילי- 53% מהמעסיקים.
– עובד שלא עובד טוב בצוות- 50%.
– עובד שכבר בהתחלה מחסיר ימי עבודה- 46%.
– עובד שאין לו כישורים שהצהיר שיש לו בתהליך הגיוס לעבודה 45%.
– עובד שעבודתו לא איכותית- 5%.
מצד שני… למטבע יש שני צדדים ושני שליש מהעובדים שנסקרו באותו הסקר (3607 עובדים) עדכנו שהסכימו להצעת עבודה בחברה שבדיעבד נתגלתה כלא מתאימה להם.
4. אומרים שבקרוב מאוד האדם הראשון שתפגשו בתהליך הגיוס בכלל לא יהיה אדם, אלא רובוט. רובוט יבצע את הסינון הראשוני לעבודה דרך שיחת וידאו. אז החלטתי שאתם חייבים להיות מוכנים לזה כבר מעכשיו, כי מי יודע מתי זה עלול לקרות גם לכם וזה…
קבלו 4 טיפים לראיונות וידאו עם רובוטים:
1. ראיונות ראשוניים עם רובוטים מסננים הם ראיונות קצרים, ממוקדים ומוגבלים מראש בזמן. זו הסיבה שזה לא הזמן להתפלסף, אלא לענות תשובות ישר ולענין.
2. רובוטים רואים הכל אז לפני שתתחברו למחשב- וודאו שהתפאורה שמאחוריכם נראית טוב. במילים אחרות- סדרו את החדר והסירו חפצים מיותרים.
3. כנראה שרובוטים לא יכירו סלנג, קיצורים, ראשי תיבות- אז… ניסוח ברור, מילים מלאות וז’רגון פורמלי עדיפים…
4. גם ניסיונות להתחבב ולהתחבר עם המראיין לא יועילו פה ורוב הסיכויים שלא אכלתם מאותו המסטינג, לא שירתתם יחד בתותחנים וגם לא למדתם באותה הכיתה עם אחותו… כנראה שאתם לגמרי לבד במערכה הזו, אז כל שנותר לכם זה… פשוט להיות אתם (ולקוות שזה יספיק…) 🤣 )!
5. ואם כבר רובוטים… אם אתם מאלה שבונים על השינוי שכולם מדברים עליו ומאמינים שכשרובוטים יהיו אלה שיראיינו מועמדים לעבודה יהיה הרבה הרבה יותר קל וטוב, כנראה שתתאכזבו מקריאת הנתונים הבאים…: סקר Randstad שנערך לאחרונה בקרב 2500 משתתפים הגיע למסקנה שאחרי הכל- מועמדים מעדיפים ראיונות עם מראיינים אנושיים על פני בוטים למיניהם.
– 78% מהנסקרים מעדיפים ראיונות אישיים ואינטראקציה עם מראיין אנושי על פני מבחנים אוטומטיים.
– 89% אמרו שמבחינתם תהליך הגיוס המיטבי כולל קומבינציה של טכנולוגיה ואינטראקציה אנושית.
– 94% מאמינים שלפחות בשלב אחד בתהליך הגיוס צריך להשתתף מראיין-אדם.
– 52% מהמשתתפים כבר חוו תהליך גיוס שכלל שלב מיון אוטומטי אחד או יותר.
– 77% תופסים באופן חיובי חברות שנעזרות בכלים טכניים לצורך תהליך המיון והסינון.
אה, וזה אולי יפתיע אתכם אבל…- 88% יעדיפו להצטרף לחברה שבה בתהליך הגיוס פוגשים לפחות נציג אחד מצוות ה HR. מה תגידו על זה?!
6. מה הקשר בין גברים, ריכולים ושקרים בקורות החיים? קבלו:
אם תצפו לתשובה כנה וישירה מאנשים על השאלה האם יש שקר כלשהו בקורות החיים שלהם, סביר להניח שלא תקבלו. אבל אם תשאלו אנשים האם מישהו שהם מכירים שיקר בקורות החיים שלו- אוהו! במקרה כזה כנראה שתגלו כמה דברים מאוד מעניינים.
זו גם הסיבה לכך שסקר שנעשה לפני מספר חודשים בקרב 1300 עובדים ומנהלים בכירים מצא שכמעט מחצית ממשתתפי הסקר (46%) מכירים מישהו ששיקר בקורות החיים שלו.
את הסקר ביצעה בארה”ב חברת ההשמה Office Team.
זאת ועוד, בקרב בני דור המילניום עולה הסבירות להכיר מישהו ששיקר בקורות החיים שלו ליותר מ 50%.
ובין נשים וגברים…- גברים מכירים יותר אנשים שמשקרים בקורות החיים שלהם מאשר נשים (51% לעומת 39%).
אגב, אם כבר גברים…הנה נתון מאוד מעניין עליהם. אתם מוכנים (או יותר נכון- אתן מוכנות? כי אני בטוחה שתאהבו את זה…!)? למרות הסטיגמות שנשים “מקשקשות” ו”מרכלות” ובכלל מדברות יותר, מסתבר כי במציאות ההפך הוא הנכון! במחקר אחר (מ 2001 שבוצע באוניברסיטת וירג’יניה) נמצא כי גברים מדברים יותר, מרכלים, משתפים במידע על הכיבושים שלהם, נותנים ביקורת על ביצועים של אחרים וגם משוחחים על המשכורות שלהם הרבה יותר מאשר נשים. נשים, לעומתם, ישוחחו ביניהן על נושאים אישיים למטרת תמיכה זו בזו וליצירת קשרים עמוקים יותר.
אז זהו חברים, זה מה יש- גברים גם מכירים יותר אנשים שמשקרים בקורות החיים וגם מרכלים יותר מנשים. אממה? הם פשוט קוראים לזה…- נטוורקינג…
7. מה הייתם חושבים על חברה (הייניקן) שמזמינה אתכם לשלוח אליה קורות חיים בדרך המגניבה הבאה? כן, מסתבר שיש דרכים הרבה יותר משעשעות (דא!) לגייס עובדים מאשר באמצעות מודעת דרושים יבשה ומשעממת. ממליצה לכם לגנוב כמה דקות בכדי להתנסות בעצמכם. אגב, זה כדאי גם עבור מי שלא באמת מחפש עבודה כי בסוף מקבלים ניתוח אישיותי קצר במתנה כמו זה שאני קיבלתי (ראו תמונה) על בסיס התשובות שעניתי ולמרבה הפלא הוא אפילו מדוייק… לגמרי cool!
http://goplaces.theheinekencompany.com/en
8. קבלו את הפינה החדשה: סיפורי חיפוש עבודה הזויים מרחבי העולם (אך גם לגמרי אמיתיים).
חברת בניה מדרום קוריאה מצאה סיבה מקורית להפלות מועמד לעבודה. אותו מועמד שלח קורות חיים למשרה בתחום מיזוג האוויר, עבר את הסינון הראשוני וזומן לעבודה. גם את הראיון הוא צלח ואפילו התקבל לעבודה.
אז היכן הבעיה? אתם בטח תוהים…
ובכן, 10 ימים מאוחר יותר ועוד לפני תאריך ההתחלה יצר איתו קשר מנהל משאבי האנוש ובפיו בשורה מרה: “אי אפשר לקבלך לעבודה והתשובה הקודמת שנתנו לך בטלה ומבוטלת”.
“אבל למה?!” שאל בפליאה העובד.
“כי אתה קירח!” ענה המנהל.
ועוד הוסיף אותו מנהל משאבי האנוש בעל הטאקט (וכאילו כל זה לא מספיק…), שיש לו טיפ חשוב: “כדי שתתקבל לעבודה בעתיד, כדאי שלראיונות הבאים תגיע חבוש בפאה”.
נכון שמיותר לציין שסופו של הסיפור הזה הוא בתביעה משפטית? אז ככה זה באמת נגמר.
9. אחת העובדות המשונות שתקראו אי פעם: רופא עיניים בשם אדולף גסטון פיק נחשב לאבי עדשות המגע. כן, העדשות הראשונות נוסו בתחילה על ארנבים, לאחר מכן על עצמו ובהמשך על קבוצת מתנדבים והיו עשויות… (זהירות, לא לבעלי לב חלש!) מזכוכית חומה.
אבל לא בגלל זה אני מספרת לכם את זה, אלא מסיבה שונה לגמרי והיא שהרעיון לעדשות עלה במוחו של מר אדולף בדרך מאוד משונה- פשוט נדבקה לו על השן קליפה קשה של פופקורן! כן כן! כך לפחות גורסת השמועה…
אז מה אנחנו למדים מזה? לא הרבה, חוץ מ… שאם כבר המון זמן בוער בכם להקים סטארטאפ, אולי כדאי לכם לקפוץ לאיזה סרט טוב בקולנוע…
10. הידעתם? רוב ראיונות העבודה נקבעים במהלך יום העבודה, מה שגורם למחפשי העבודה המועסקים להמציא מיני תירוצים למעביד הנוכחי שלהם (דא!). ואיזה תירוצים הם הפופולאריים ביותר? הנה הרשימה (על פי סקר שבוצע ב…רומניה… 🙂 על פי סדר יורד:
1. תור אצל הרופא.
2. סידורים בירוקראטים.
3. מצב חירום משפחתי.
4. יציאה לארוחת צהריים.
5. בדיקה במוסך.
6. פגישת עבודה מחוץ למשרד.
7. עניין אישי.
8. מבחן או קורס.
אגב, 6 מתוך 10 עובדים בטוחים שהמנהל שלהם קנה את התירוץ ומאמין להם.
נ.ב.
מצד שני, ל- 18% הסתבר בדיעבד שהבוס גילה את התרמית ושלא רופא ולא נעליים…
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר