משבר הקורונה הוביל רבים להיות הרבה יותר פעילים בלינקדאין, בהשוואה לעבר. אני בטוחה שהצצה אקראית בפיד שלכם תגלה לכם שלא מעט מבין הקשרים שלכם שהיו פעם “פרחי קיר”, מעלים עכשיו תכנים- כותבים סטטוסים, מגיבים לאחרים, מפרסמים הגיגים וגם חולקים מידע מקצועי.
כל זה מבורך מאוד, כמובן, אבל עד לנקודה שבה זה מתחיל לגלוש לכל מיני כיוונים שלא אליהם התכוון המשורר…
לפני כחודש לינקדאין עצמה פירסמה פוסט עם תמונה של כלב פאג לבוש במדי שוטר ולצידו הכיתוב: אל תהיו כמו דגים מחוץ למים, במקום שמיועד לעסקים- עשו עסקים. מטרת הפוסט הזה היתה לכוונן מחדש את ההתנהלות בתוך הרשת ולהחזיר אותה לפוקוס שהוא: קריירה, עבודה, עסקים. כך שתמונה של הכלב שלכם, למשל, ולא משנה כמה חמוד הוא- לא רלוונטית לשם.
זה וכל מיני פוסטים מביכים שנתקלתי בהם בפיד (למשל, יועצת קריירה שמתחפשת בכל מיני תחפושות משונות ושרה שירים, מגייסת שמסירה חולצה ולובשת מחדש בסרטון שמיועד לגיוס עובדים…), הובילו אותי למחשבה שכדאי להעלות למודעות מספר עקרונות חשובים להתנהלות נכונה ברשת הזו. בכל זאת, לא מדובר פה בעוד פייסבוק וגם בטח שלא בטיק טוק. מדובר ברשת עסקית שהמעסיק/המנהלים הקודמים שלכם ועוד יותר חשוב- הבאים שלכם מסתובבים בה, רואים דברים ולומדים עליכם עוד לפני שבכלל נפגשתם.
אל תבינו אותי לא נכון, אפשר לשלב הומור, אפשר (וכדאי) להיות שנונים או מיוחדים בלינקדאין, אבל צריכים גם להבין שהגבולות ברשת הזו צרים יותר מאשר ברשתות חברתיות אחרות ושנדרשת התנהלות קצת יותר מצונזרת.
אז הנה, 10 טעויות שאתם ממש לא רוצים לעשות בלינקדאין:
- להעלות פוסט, תמונה או סרטון אינטימי מידי/ פוליטי/ בנושא שנוי במחלוקת/ שעלול לפגוע באוכלוסייה מסוימת/ בארומה שלילית. לא בטוחים? שאלו את עצמכם אם הייתם מפרסמים את זה בשער של ידיעות אחרונות…
- לשלוח בקשת חברות לאדם שאינכם מכירים מבלי להוסיף לה מסר אישי.
- לבקש להתחבר לאדם מסוים ושניה לאחר שהוא מסכים, לשלוח לו הודעת ספאם/פרסום.
- ואם כבר, אז…- לשלוח הודעת פרסום/קידום מכירות/הצעת עבודה לאדם כלשהו מבלי שקראתם את הפרופיל שלו ווידאתם שהפרסום הזה בכלל רלוונטי לו.
- לבקש מאדם שאתם לא מכירים לעשות לכם לייק על משהו שפרסמתם, לשתף משהו שהעליתם או (וזה השיא) שימליץ עליכם (כן, גם זה קורה…).
- לבחור בתמונה שאינה ייצוגית (קראו פה איך לבחור את התמונה הנכונה לפרופיל הלינקדין שלכם).
- להוסיף לשדה של השם תוכן נוסף מעבר לשם המלא (הידעתם? זה נחשב פגיעה בתנאי השימוש של לינקדאין ועלול להוביל להגבלת הפרופיל).
- להעתיק תוכן של אדם אחר. מצא חן בעיניכם? שתפו, אל תעתיקו.
- לבקש חברות מאדם כלשהו ורגע לאחר שהוא מסכים, לבקש ממנו טובה כלשהי (למשל, שיעזור לכם בחיפוש עבודה).
- להתייחס לרשת כאל אתר היכרויות ולהתחיל עם א.נשים, לשם כך קיימות אפליקציות אחרות.
ועוד דבר חשוב…
בלינקדאין, בגלל האופי העסקי/מקצועי שלה, פעילים גם אנשים שאינם נמצאים ברשתות חברתיות אחרות (למשל, כאלה שלא מתחברים בכלל לרעיון של פייסבוק, או כאלה שלא מבינים מה הקטע של טיק טוק) וגם כאלו שאינם מהדור שלכם.
זכרו, האנשים האלה עשויים להיות המנהלים הבאים או הלקוחות שלכם… קחו את זה בחשבון לפני שאתם מעלים תוכן חדש לרשת ושאלו את עצמכם: האם האנשים הללו עשויים להתרשם מכם לחיוב בזכות מה שפרסמתם או שלא בטוח?
** לתיאום סדנת לינקדאין קבוצתית או פגישת לינקדאין אישית- פנו: 054-7380310
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר