לפני מספר שבועות פרסמתי פה פוסט שעשה המון רעש על איך לעשות המון רעש בלינקדאין בכדי למשוך תשומת לב של אחרים. אם לא קראתם אותו עדיין, הנה הלינק לפוסט הזה. אל תחמיצו!
השבוע, כהמשך לפוסט ההוא אני רוצה לתת לכם רשימה קצרה של כל סוגי הקשרים שכדאי שיהיו לכם בלינקדאין. אם אתם מאלו שיכולים לספור את כמות הקשרים שלהם בלינקדין על כמה ידיים בלבד, זה הזמן לתקן את הטעון שיפור ולנסות להרחיב את הרשת שלכם ככל האפשר.
למה כדאי בכלל? ובכן, כדאי משום שלינקדאין מיועדת לכך! זו בעצם המטרה- יצירת רשת של קשרים.
איך? על ידי טיפוח קשרים וותיקים שלכם + יצירת קשרים חדשים.
יהיו כאלה שיתווכחו איתי, כאלו שיגידו שהם מתחברים בלינקדאין רק למי שהם מכירים. זו טעות…! למי שמכירים אפשר להתחבר בפייסבוק, אפשר להתקשר ואפשר גם ללכת הביתה לקפה ועוגה. אל תסתפקו רק בקשרים כאלו, התחברו בלינקדאין גם לאנשים שאתם לא מכירים, אבל שהייתם מאוד רוצים להכיר. לאנשים שעשויים להועיל לקריירה שלכם, לאנשים שיכולים לסייע בחיפוש העבודה, לכאלה שיכולים לסייע לקידום העסק שלכם וכן הלאה.
לשיטתי, להיות פעיל בלינקדאין, אך להתחבר רק לאנשים שמכירים off-line, דומה לסיטואציה שבה הולכים למסיבת פו”פ, אבל כל הערב עומדים בצד ומשוחחים רק עם האדם שהגעתם איתו.
אז אילו סוגי קשרים כדאי שיהיו לכם בלינקדאין? הנה 18 כאלה:
- אנשים שעבדתם איתם בעבר.
- קולגות מההווה.
- אנשים שלמדתם איתם.
- אנשים שלימדו/הדריכו אתכם.
- אנשים ששרתו איתכם בצבא.
- לקוחות מהעבר או ההווה.
- חברים, שכנים, משפחה.
עד עכשיו כל האנשים הללו מוכרים לכם משלב כלשהו בחיים, בואו נעבור לכאלו שזרים לכם (רק בינתיים… כל המטרה היא הרי להפוך אותם עם הזמן למכרים חדשים…).
- אנשים שעובדים בתחום העיסוק/תפקיד/מקצוע/הענף שלכם.
- אנשים שעובדים בחברות שאתם רוצים לעבוד בהן.
- ריקרוטרים והד-הנטרים העוסקים בגיוס למשרות בתחום שלכם.
- יועצים מתחום העיסוק שלכם.
- אנשים שעברו שביל קריירה דומה לשלכם, או מגיעים מרקע דומה.
- אנשים מקושרים מאוד, כאלו שיש להם רשת קשרים גדולה בלינקדאין או בכלל.
- מובילי דעה בענף שלכם.
- אנשים שכבר תקופה אתם נחשפים לתכנים שהם מפרסמים ומזדהים איתם.
- אנשים שמבצעים תפקיד שאתם שואפים להגיע אליו בעתיד.
- אנשים שעשויים לקנות מכם את המוצרים או השירותים שאתם מוכרים.
- ולסיום- אני 🙂 (כן, כן, אם אנחנו עדיין לא חברים בלינקדאין- למה אתם מחכים?).
הקפידו להמשיך כל הזמן להרחיב את רשת הקשרים שלכם באופן אסטרטגי כזה ודי מהר תמצאו את עצמכם מקבלים את הסימון +500 בראש הפרופיל ונהנים מהרבה יותר תשומת לב בלינקדין וגם מרשת איכותית של קשרים.
נ.ב.
שימו לב, כדי שהנטוורקינג שלכם יהיה עוד יותר יעיל, בשלב הבא כדאי לעבור מ on-line ל off-line לפחות עם חלק מהקשרים הללו.
בהצלחה!
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר
4 תגובות. השאירו תגובה חדשה
מאיה,
אני נהנה לקרוא את הפוסטים שלך.
אני לא מבין את הרעיון בסעיף : “ריקרוטרים והד-הנטרים העוסקים בגיוס למשרות בתחום שלכם.”
מגייסים מפעילים חיפושים בלינקדאין על כל המשתמשים ולא רק על המקושרים אליהם, אז מה היתרון בלהיות מקושר אליהם ?
ובכלל, לגבי חיפוש עבודה עתידי, מה יעזור לי להיות מחובר למובילי דעה וכיוצ”ב, הרי הם לא ימליצו עלי רק בגלל שאני מחובר אלי.
מה אני מפספס ?
היי יוסי, מכיוון שבחיפוש עבודה אפקטיבי המועמד/ת הוא אקטיבי ולא פאסיבי- לחכות שמגייס יפנה אליך זו לא האסטרטגיה הנכונה.
להיות מקושר למגייס מקנה יתרון במספר מישורים שלא אפרט פה את כולם. אחד מהם הוא שאתה יכול להיחשף ככה למשרות שאותו מגייס מפרסם ולא רק לחכות שימצא אותך.
התשובה לשאלה- מה אתה מפספס היא שכל הפעולות הללו מטרתן לבנות רשת של קשרים חדשה. זה הבסיס לנטוורקינג. לאחר מכן יש להמשיך בפעולות בכדי לחזק את התשתית הזו. נטוורקינג זו עבודה קשה לאורך זמן ולא “זבנג וגמרנו”. השלב המצויין בפוסט הזה הוא רק הראשון מתוך מגוון צעדים שצריך לעשות כדי ליהנות מאוחר יותר מרשת של קשרים טובה שאפשר להיעזר בה לעת הצורך…
הי מאיה, פוסט מעולה
אשמח להבין 2 מונחים שאני לא מכירה את הפירוש שלהם ללינקדאין שנמצאים במשפט האחרון שכתבת:
“בשלב הבא כדאי לעבור מ on-line ל off-line “
היי שלומית, הכוונה להפוך קשרים שהם וירטואליים (קיימים רק באינטרנט) לקשרים בעולם הפיזי (משמע- לשוחח עם האנשים הללו, לפגוש אותם…).