בואו נתחיל במה לא לעשות כשאתם מחפשים עבודה: לא להעלות ברשת סטטוס גנרי ומשעמם שמבקש עזרה וגם לא להפיץ לכל עבר סטטוסים ותגובות יבשות שכוללות את קובץ קורות החיים שלכם. למה? כי בפעם האחרונה שבדקתי (לפני שניה), קורות החיים של רוב האנשים הם מסמך די משעמם, שמעטים ישקיעו את זמנם ועוד בהתנדבות לקרוא אותו, רק בגלל שעלה בפיד שלהם. זאת ועוד, כשרוב הפיד מלא בסטטוסים של מחפשי עבודה המצהירים על כך ש…כן, גם הם פוטרו בגלל הקורונה וגם הם מצטרפים למעגל חיפוש העבודה- קשה מאוד לבלוט.
אז מה כן?
ובכן, זה כן הזמן לחדד את המחשבה ולהוציא לפועל את היצירתיות שבכם וזה בדיוק הזמן להתחיל לחשוב באופן חדש, שונה ומקורי.
איך עושים את זה? טוב… נתחיל בזה שאם אתן פה מתכון מדוייק- מקורי שלכם זה כבר לא יהיה, כך שנהרוס ככה את הפואנטה. אז מתכון לא אתן, תצטרכו לחשוב על זה בעצמכם. מה שכן אנסה לעשות זה לתת לכם קצת השראה ממה שדגתי ברשת בשבועות האחרונים: דוגמאות חיות לחשיבה מקורית ויצירתית של מחפשי עבודה אחרים שתפסו את תשומת הלב שלי וריכזתי עבורכם כדי שתראו שיש כל מיני דרכים להכניס את הקול שלכם, את האופי המיוחד שלכם ואת הראש הטוב שלכם לתוך תהליך החיפוש ולשקף את זה גם לאחרים- במעשים.
הנה 6 דוגמאות לסטטוסים יצירתיים שתופסים תשומת לב ברשת ו…טוב, עושים את העבודה כשמחפשים עבודה:
הסרטון שיגרום לכולם להתחיל לרקוד (כל הדרך אל הטלפון כדי לזמן לראיון…)
הכירו את ערן מרון, בוגר תואר להנדסת תוכנה עם התמחות ב WEB, המחפש משרת Front End. ערן סיפר לי שחיפש דרך לא-שגרתית לפרסם שהוא מחפש עבודה ואת ההשראה קיבל דווקא מהמעסיקים עצמם שמשקיעים לא מעט ביצירת סרטוני תדמית. אז אם חברות מבינות שזה חשוב, למה שמחפשי העבודה לא? משם הרעיון התגלגל ליצירת הסרטון שלפניכם- דרך מעולה לתפוס תשומת לב ולייצר סקרנות לגבי האדם שעומד מאחורי… אגב, לערן יש רקע מעולם הוידאו והסאונד וזה כמובן ניכר בסרטון המרשים הזה:
התמונה שתגרום לאנשים ללכת לחפש זכוכית מגדלת ועל הדרך תגרוף לייקים
הכירו את ירין אורפלי, יזם בעברו שרוצה עכשיו להשתלב בחברה מאתגרת וצומחת בתפקיד ניהול מוצר/פרוייקטים או פיתוח עסקי. לירין יש נסיון של כעשור בניהול פרוייקטים, מוצרים ואופראציות בעולם הפרסום והדיגיטל. בכדי למשוך תשומת לב בפיד בלינקדאין לאורך כמה שיותר זמן, הוא העלה תמונה שדורשת התעמקות לאורך זמן יחסית ארוך, יחד עם הטקסט הבא:
שלום לכולם,
ככה נראה שוק מחפשי העבודה היום. הצלחתם למצוא את הוולדו שלכם? 🕵️
אשמח לעזרתכם במציאת המקום הבא שבו אצמח ואתפתח. מחפש משרת ניהול מוצר/פרוייקטים מאתגרת ומעניינת יש לי נסיון יזמי של 5 שנים וכעשור בתעשיית האד-טק. ניהול מס’ מוצרים מרמת הקונספט לפרודקשן בתוכן חברתי, גיימינג וכפתרונות פרסום פרוגרמטי. שימוש במחקרי שוק וחווית משתמש, גיבוש תכנית אסטרטגית ופריוריטיזציה, ניתוח נתונים והגעה למטרות, כתיבת מסמכי אפיון, שיווק ומיצוב וכמו כן עבודה מול ממשקים שונים. אוהב ללמוד דברים חדשים וללמד מנסיוני תובנות ופתרונות
שונים.
אשמח ללייקים ושיתופים להגדלת החשיפה בלינקדין ❤️
נ.ב
תעדכנו אם מצאתם את וולדו 😀
התמונה גרפה פרגון, חיזוקים, תגובות הומוריסטיות ותומכות כמו: “המשימה הקשה הושלמה וולדו נמצא, עכשיו רק נותר לשתף עד שתמצא עבודה” וגם התעניינות מצד מספר גופים שחדשנות וקריאטיביות חשובים להם.
התמונה שמיליון שקלים כנראה שלא תביא, אבל עבודה כן…
בר סולומון מחפשת עבודה בתחום הגיוס/משאבי האנוש בחברות הייטק. ההבנה שמאות מתמודדים כיום על כל משרה, הובילה אותה למחשבה שחובה לבלוט מבין כולם, אז בזמן שישבה וחשבה, שודרה בטלוויזיה פרסומת לתוכנית החדשה-ישנה “מי רוצה להיות מיליונר?” ומכיוון שהיא מאוד מתחברת להומור, תוך דקה וחצי עלתה התמונה הבאה. התגובות שהגיעו אחרי מחממות את הלב, משבחות את היצירתיות ומישהו אפילו הציע הסבה לשיווק. בר מספרת שרמת ההיענות מרגשת ושעשרות אנשים, שהיא אפילו לא מכירה, הציעו עזרה.
מודעת הדרושים שהופכת את היוצרות
שחר שלימוף החליטה ללכת על המוכר, אבל- הפוך. בדיוק כפי שמעסיקים מפרסמים מודעות דרושים לאיתור מועמדים, היא פרסמה מודעת דרושים לאיתור מעסיקים. מה יצא מזה? הנה מה שסיפרה לי: “לאחר מעבר על אלפי מודעות דרושים, בנוסף למאות פוסטים של אנשים שמחפשים עבודה, עלה לי רעיון של היפוך התפקידים תוך הוספת טאץ’ הומוריסטי ומעט ציני. בימים אלה אין ספק שצריך להפגין יצירתיות וחשיבה מקורית בתהליך חיפוש העבודה 🙂 אז ניסיתי.. ואכן זכיתי בהרבה תגובות מפרגנות על הפוסט!”.
כשקריירה בשירה לא על הפרק, לא נותר אלא למצוא עבודה בפרסום… 🙂
דנה חושן מחפשת עבודה בתחום הפרסום וכששמעה ברדיו את השיר הזה של דולי פרטון 9-17 הוא אוטומטית התחבר לה עם עבודה בפרסום, למרות ששם שעה 17 הוא רק אמצע היום… אז היא צילמה את הוידאו הזה, שדורש- תודו, לא מעט ביטחון עצמי ושהפך לויראלי. “קיבלתי תגובות מפרגנות ממש והרבה פניות, גם כאלה שביקשו את הקורות חיים למקרה שיתפנו תקנים. מישהו לאחרונה עשה סרטון חיפוש עבודה וכתב שאני נתתי לו השראה וזה חימם לי את הלב”, כך כתבה לי בפייסבוק.
כשיודעים בדיוק, אבל בדיוק מה רוצים…
לסיום, פוסט שיועד והוקדש למעסיק אחד בלבד- TikTok. הגר סידס, שעוסקת במרקום, כתיבת תוכן וניהול קהילות החליטה שהיא רוצה לעבוד בחברת TikTok. החליטה ועשתה. ראו בהמשך את הסטטוס שכתבה בלינקדאין (ובו תוייגה גם החברה):
Dear TikTok recruiter,
If you see my post, its a proof that social network is working.
Nice to ln-meet you, my name is Hagar Sides and I’m going to work in TikTok Israel, we just need to take care of some small logistic problems, as you find me.
I have a lot of experience in marketing, in a variety of fields.
I’m very active on social media (including TikTok) and I love using it for content production and learning from it.
I’m familiar with the international market in general and the Israeli in particular as proven by this post. I know how to connect people and make them accessible.
So go ahead, stop playing it hard to get,
We both know I should be part of the TikTok team, no question here at all.
Let me know when we can jump on a call and talk things out.
Looking forward to hearing from you,
Hagar.
אגב, למרות שהחברה הגיבה בדממת אלחוט, זה לא שבר את רוחה והיא העלתה את הסרטון הבא.
שאלתי את הגר איזה תגובות קיבלה לכל הסרטונים המשעשעים שהיא מעלה בשבועות האחרונים וזה מה שענתה: “התחלתי לשתף קטעי וידאו בלינקדין עוד בתקופת הסגר בשביל לשבור קצת את שגרת הפיד המלנכולית וזה גרם לאנשים קצת בידור. בהמשך כשהתחלתי לחפש עבודה, בחרתי להשתמש בסרטונים בכדי לבלוט יותר ממועמדים אחרים וגם להראות למגייסים שאני יצירתית וכייפית. התגובות מאוד מפרגנות ובעיקר תומכות. הסרטונים מכניסים צבע ללינקדין ובתוך כל התקופה הזאת נחמד פתאום לחייך וגם קצת לצחוק על עצמנו”.
מסקנות?
- כשהצעתי לכם כבר בפוסט הקודם, שהעליתי כאן לפני כשבוע, להתחיל לחשוב יצירתי ולהפסיק לנוע באותו הכיוון של כל העדר, התכוונתי לדוגמאות מהסוג שבפוסט הזה.
- מה שיפה פה, זה שאצל כל אחד היצירתיות הולכת לכיוון אחר וזה בדיוק מה שמיוחד ומאפשר לכולם להראות עוד פן באישיות שלהם.
- כל אחד יכול, פתחו את הראש, השקיעו מחשבה, אל תחששו להתייחס לדברים גם בהומור.
- וכמה שפחות בבקשה עם הסטטוסים בסגנון “אהלן לינקדאין, גם אני מחפש עבודה בגלל הקורונה”. עכשיו אני מקווה שכבר ברור לכולם איך אפשר לעשות את זה אחרת…
לסיום אני רוצה להודות לכל מחפשי העבודה היצירתיים שהסכימו להשתתף בפוסט ולאחל לכולם- בהצלחה!
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר