מסקנות? יש והרבה… הנה:
- מועמדים רבים מגיעים לראיונות עבודה לחוצים וחרדים וחלקם הגדול מנסה להסתיר את הלחץ והחששות בכדי לייצר רושם הפוך- שהם רגועים ושלווים- בהנחה שזה מה שמרשים יותר את המראיינים. ופה בדיוק הטעות…כי חשוב מאוד להתאים את הרושם שיוצרים למראיין ולרקע התרבותי ממנו הוא מגיע. אז, אם אתם מתראיינים בחברה אמריקאית למשל, ואחד הראיונות הוא עם מנהל מהסניף בניו-יורק, כנראה שיהיה טוב יותר אם תשקפו התרגשות והתלהבות מאשר אם תבצעו חיקוי מדויק של מתי כספי.
- זה אמנם מחקר שאיננו ישראלי, אבל נראה לי שכולם יסכימו איתי שאם אמריקאים מצפים להתלהבות, אזי מהכרותינו המעמיקה עם הישראלי הטיפוסי חם המזג- הציפייה הזו כנראה רלוונטית גם למראיינים ישראלים.
- אז אם עדיף בראיונות לייצר רושם של התלהבות והתרגשות- איך מבצעים את זה בפועל? שהרי אף אחד לא באמת מצפה לראות מועמד שכוסס ציפורניים בעצבנות ומגמגם מרוב לחץ ומצד שני, גם לא כדאי להניח שעצם זה שהואלתם בטובכם להגיע לראיון מספיק בכדי להבהיר שאתם מתלהבים ומשתוקקים לתפקיד הזה.
איך מייצרים את הרושם המתרגש/מתלהב/מלא מוטיבציה במינון המדוייק? קבלו 8 טיפים:
- התלהבות אפשר כמובן להביע באופן ישיר במסרים מילוליים. למשל: “אני מאוד מתלהב מהתפקיד הזה”, “אני מאוד שמח להיות פה”, “אשמח מאוד להמשיך בתהליך” וכו’ וכו’….
- הביעו את ההתלהבות בפני כל מי שמראיין אתכם במהלך תהליך הגיוס. זה שאמרתם את זה לר”צ, לא מבטיח שגם מנהל הפיתוח ידע זאת כשיראיין אתכם שלושה ימים לאחר מכן.
- התלהבות משתקפת גם בין השורות במהירות התגובה שלכם. אם אתם מתאמים ראיון לעוד שבוע מהיום ואחרי הראיון לוקח לכם יומיים לחזור למייל מהחברה- זו לא התלהבות…
- חקרו ולמדו ככל שאתם יכולים על החברה, על תחום התוכן, על המתחרים, על השוק ועל התפקיד והגיעו מוכנים לראיון. זכרו: אנשים אדישים- לא מתעניינים, אבל אנשים מתלהבים- רוצים לדעת כמה שיותר על הנושא שמלהיב אותם.
- וכפועל יוצא- שאלו במהלך הראיונות כמה שיותר שאלות. אבל לא שאלות שמוכיחות שלא טרחתם להגיע מוכנים, שאלות חכמות שמעידות על סקרנות, מוטיבציה, עניין וגם ש…הכנתם שיעורי בית.
- שננו את השמות והתפקידים של אלו שראיינו אתכם בשלבים השונים. שוב… אנחנו לא זוכרים את מה שכנראה לא ממש חשוב לנו וזה גם הרושם שזה יוצר.
- ככל שהראיונות מתקדמים, כך הגיוני שיהיה לכם יותר מידע על התפקיד, על האנשים, על הממשקים, על החברה ועל הצרכים של הארגון. הוכיחו שאתם מקשיבים היטב לנאמר לכם ושקפו את זה במסרים שאתם מעבירים בראיונות הבאים. כן, גם בטיפ הזה חוזרת אותה הנקודה- מה שלא חשוב לנו, אנחנו לא מקדישים לו תשומת לב והוא נכנס מאוזן אחת ויוצא מהשניה, על כן הקשיבו היטב והראו שאתם שולטים בחומר.
- בסוף כל ראיון גששו בעדינות בנוגע לשלב הבא. מי שלא מזיז לו- לא מתעניין, מי שרוצה ומתלהב- רוצה שיהיה המשך…
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר