רובכם כבר גיליתם זאת מזמן: האתגרים הגדולים ביותר בעבודה בכלל אינם מקצועיים או טכניים, האתגרים הגדולים ביותר בעבודה קשורים דווקא לכישורים הרכים שלנו, כמו למשל: איך להתנהל נכון בתוך הצוות, איך לנהל באופן יעיל את הזמן, איך לעמוד על שלנו מול קולגות בעייתיים, איך לשכנע אחרים וכן הלאה…
אבל, בעוד שמיומנויות מקצועיות ניתן לפתח וללמוד (כולנו עושים זאת כל הזמן ובכל תפקיד, מהסיבה הפשוטה שכבר לא קיימים יותר תפקידים שאינם משתנים ומתפתחים), כישורים רכים ותכונות אופי קשה לשנות ומעסיקים ברחבי העולם מגיעים עם הזמן למסקנה ברורה- בגיוס עובדים חדשים צריך לשים הרבה יותר דגש על הכישורים הרכים מאשר בעבר. לזה צריך להוסיף עובדה חשובה- ככל שעובר הזמן לשוק העבודה נכנסים לשימוש יותר ויותר בוטים/ אלגוריתמים/ AI שמבצעים פעולות רבות במקום העובדים. זו גם אחת הסיבות לכך שהמעסיקים מצפים עכשיו מהעובדים למגוון גדול יותר של כישורים שלבני אדם יש ולרובוטים ולמערכות אוטומטיות (לפחות עדיין) אין.
בואו ניקח את המסקנה הזו ונעגן אותה בנתונים: המכון לעסקים של IBM ביצע בדיוק לפני שנה מחקר שהשתתפו בו 5670 אנשים מ- 48 מדינות. תוצאות המחקר הראו שמנהלים אכן שמים כיום הרבה יותר דגש על כישורים רכים ומיומנויות התנהגותיות. אלו הכישורים הרכים שהתמקמו בראש הרשימה: מוכנות להתגמש, אג’יליות ואדפטציה לשינויים, ניהול זמן ויכולת תעדוף משימות, היכולת לעבוד יחד בתוך צוות ותקשורת אפקטיבית בסביבה עסקית. בהמשך הרשימה מופיעים גם יצירתיות וחדשנות ויושרה.
מחקר עדכני עוד יותר שתוצאותיו פורסמו ממש לאחרונה ובוצע בארה”ב על ידי חברת NetCredit אסף נתונים מ- 45,000 (!) מודעות דרושים בנסיון לגלות אילו כישורים רכים הם המבוקשים ביותר. הנה המסקנות:
- ב-62% ממודעות הדרושים צויין לפחות כישור רך אחד בדרישות המשרה.
- 22.5% מהמשרות ציינו שלתפקיד נדרשת יכולת שיתוף פעולה.
- חמשת הכישורים שהופיעו בשכיחות הגבוהה ביותר במודעות הדרושים הן (בסדר יורד): שיתוף פעולה, חדשנות, ביטחון עצמי, סבלנות ויצירתיות. בהמשך הרשימה ניתן למצוא גם: כושר הסתגלות, רגישות, יכולת מנטורינג וכן רשימה ארוכה מאוד של כישורים נוספים שקצרה היריעה מלציין את כולם פה.
מה אתם צריכים ללמוד מזה כדי לצלוח ראיונות ולהתקבל לעבודה? הנה 3 טיפים:
- תעשו טובה לעצמכם ואל תתעלמו מהחלק של הכישורים הרכים שמופיע כמעט בכל מודעת דרושים ומאפיין את המועמד האידאלי. אם אתם קוראים את האיפיון ומבינים שהאיש (או האישה) הזה איננו אתם- הנה לכם רמז עבה במיוחד שהתפקיד הזה לא בשבילכם, אז חסכו זמן לכם ולמעסיקים ואל תשלחו קורות חיים.
- לפני כל ראיון קראו כמה פעמים את אותו החלק בתיאור המשרה המתאר את תכונות האופי, המיומנויות האישיות והכישורים הרכים הנדרשים בכדי שתוכלו להתייחס אליהם בהמשך במהלך הראיון. אם במודעת הדרושים צוין שנדרשת יכולת שיתוף פעולה- בראיון תבלו מידי פעם את התשובות שלכם במילה “אנחנו” ובתשובות שלכם התייחסו מידי פעם גם לעבודה של שאר אנשי הצוות. צרו קשר עין עם המראיין וחייכו מידי פעם – כדי להוכיח ביטחון עצמי. תנו דוגמה המוכיחה את יכולת ההסתגלות שלכם לשינויים- למשל: כיצד התמודדתם? איזה פיתרון מצאתם? אם אתם מנטורים “מלידה” ספרו איך הדרכתם עובד חדש בצוות וכן הלאה…
- למדו את אמנות ה Story Telling והשתמשו בטכניקה הזו בכדי להשאיר חותם על המראיינים. מה זה בכלל? איך משתמשים בטכניקה בעבודה ובראיונות עבודה בכדי לשכנע אחרים, בכדי להשאיר חותם, בכדי לסחוף אחרים ולהלהיב? לצורך כך, תאמו איתי פגישת יעוץ והכנה לראיונות עבודה. לא תאמינו עד כמה “כריזמה”/ קסם אישי/ יצירת כימיה עם המראיין הם דברים שניתן ללמוד בקלות, לאמץ, לתרגל וליישם (כן, גם אם לא נולדתם איתם)!
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר
2 תגובות. השאירו תגובה חדשה
יוצא לי לעבור על מודעות דרושים… ברור שלא ברמה שלך/רמה של מגייס/ת ויחד עם זאת:
כולם רוצים TEAM PLAYER [כן גם למשרות שזה אתה מול מחשב]
כולם רוצים CAN DO APPROACH
כולם רוצים ביטחון עצמי, סבלנות ויצירתיות וכו’…
ושכולם רוצים את כל התכונות של “העובד המושלם” עד כמה זה רלוונטי להתייחס לזה?
מה שאני רוצה לומר זה, יש מישהו שלא רוצה את הטיפוס ה-“רומנטי, שרמנטי עם חוש הומור”? ואם כולם רוצים אז עד כמה זה שווה התייחסות?
היי יוסי, לצערי אכן מתפרסמות לא מעט מודעות דרושים שאינן כתובות נכון, הן גנריות ומעין קופי-פייסט של קלישאות. אבל, במקביל, יש גם מודעות מפורטות ומדוייקות שהמעסיקים משקיעים לא מעט זמן כדי לאפיין ולהגדיר אותן ויש בהן מידע חשוב מאוד: מי העובד שיצליח בתפקיד, מה הם מחפשים, מהם האתגרים, עם מה צריך להתמודד וכן הלאה. הכוונה בפוסט הזה לתיאורי התפקיד הללו…