היה זה יום גשום של תחילת נובמבר, שנת 2014, כששוטטתי לי ברחבי ה- www והגעתי לבלוג מעניין של עובדת מחברת פיקסאר, שסיפרה על השבוע הראשון שלה בעבודה.
הכותבת סיפרה בהתרגשות שהתקבלה לעבודה בחברה הכה מוערכת ושאת הימים הראשונים לעבודה ניצלה בין היתר בכדי לשוחח עם העובדים הוותיקים יותר ולשאול שאלה שבערה בה: “מה סוד ההצלחה של סרטי פיקסאר? ואיך יוצרים סיפור טוב?”.
את העקרונות המנצחים שסיפרו לה עליהם העובדים, היא ריכזה באותו הפוסט. אבל למעשה, מספיק לצפות לבד במספר סרטי פיקסאר בכדי לזהות תבניות חוזרות, כאלו שעליהן “מולבשת” בכל פעם עלילה חדשה. ובעוד העלילות שונות והדמויות מגוונות, בבסיסן נמצאת תמיד בדיוק אותה התבנית.
למה זה, אתם אולי שואלים? טוב, כי סוס מנצח לא מחליפים.
אז אם זה עובד עבור פיקסאר ומוצא חן בעיני מיליוני צופים בכל העולם, למה שזה לא ימצא חן בעיני המראיינים שלכם בראיונות העבודה?
זו הסיבה לפוסט הזה.
אם ככה, לפני ראיון העבודה הבא, במקום לעשות עוד חזרה משמימה על חומר מקצועי, לכו להכין קערת פופקורן ענקית, הדליקו מזגן, החשיכו את החדר, וצפו באחד מסרטי האנימציה של פיקסאר. אתם תלמדו מהם לא פחות איך להצליח בראיון, וגם תיהנו יותר.
הנה מספר דברים שכדאי לכם לשים לב אליהם תוך כדי הצפייה בסרט (ובאמת שלא משנה באיזה מהם תצפו):
-
הדמות או הדמויות בסרט עוברות במהלכו תהליך של צמיחה אישית והתפתחות.
-
המאמצים בדרך מוערכים לא פחות (ולפעמים אפילו יותר) מאשר ההצלחה שבסוף.
-
חברות, עבודת צוות ושיתוף פעולה הם מצרכי חובה לצורך עמידה באתגרים והשגת המטרות.
-
הגיבור צריך להתמודד עם חולשותיו, עם חששותיו ופחדיו.
-
ההשתדלות והמאמצים שלו גורמים לנו, הצופים, לאהוב ולהעריך אותו יותר.
-
לדמויות אין ברירה, אלא לצאת מאזור הנוחות שלהן.
-
על הדמויות למצוא את הקול הייחודי שלהן.
-
את הכל עוטף הומור עדין.
נחזור לאותה עובדת חדשה (בזמנו). ציינתי קודם שהיא קיבלה מהעובדים הוותיקים 22 עקרונות חשובים של הסטודיו ליצירת סיפור טוב. הנה חלק מהם:
-
את הגיבור צריך להעריץ יותר בזכות מה שהוא מנסה לעשות מאשר בגלל ההצלחה (זוכרים את הסנאי עם הבלוט?).
-
נסו להפתיע את עצמכם במהלך כתיבת הסיפור.
-
לדמויות צריכות להיות דעות ברורות. פאסיביות וחוסר דעה הם משעממים!
-
זרקו את הרעיונות הראשון, שני, שלישי, רביעי וחמישי שלכם לפח.
-
תנו לקהל להבין בעצמו, אל תסבירו להם יותר מידי.
-
תנו לדמויות דעות שונות על אותו נושא.
-
אל תתנו לקהל בדיוק את מה שהם מצפים לו.
-
דעו לאן אתם הולכים לפני שמתחילים ללכת. ובמילים אחרות, לדעת מראש את הסוף עוזר להחליט מה חשוב ומה לא.
-
הפכו את הבלתי אפשרי לאפשרי.
-
הכירו את הכללים ואז שברו אותם.
עכשיו אחרי שצפיתם בסרט והבטן מלאה, בואו נחזור אליכם ולראיון העבודה הבא שלכם. נסו לחשוב: איך אפשר לקחת את העקרונות האלה וליישם אותם בראיון? איך אפשר לקשט באמצעותם את מה שאתם מספרים למראיינים עליכם ועל הניסיון שלכם?
וכן, זו לא המלצה, זו חובה. למה? כי בסוף הראיון, כשאתם יוצאים מהדלת, המראיין צריך להגיד לעצמו “וואוו! אני צריך את האדם הזה! הוא/היא הכי מתאימים לתפקיד!”. האם זה מה שמרגישים היום כל אלו שמראיינים אתכם בתום הראיון? אם בטוח שלא, או לא בטוח שכן…- אתם צריכים ללמוד את הטכניקה הזו בהקדם, אחרת אתם סתם מבזבזים את הזמן שלכם ושל המראיינים.
הצלחתם להבין איך ליישם? יופי!
לא הצלחתם? תאמו איתי פגישת יעוץ לחיפוש עבודה בכדי ללמוד איך להשתמש בטכניקות של story telling כבר בראיון העבודה הבא: 054-7380310.
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר