לפני שנים רבות, כשהייתי תלמידת תיכון, צצו בתקשורת פרסומים של מכון לקריאה מהירה. אני לא יודעת מי מכם זוכר את זה, כי באמת שזה היה מזמן… בכל מקרה, כתולעת ספרים אמיתית, אבא שלי הסכים לשלם עבורי על הקורס הזה ונרשמתי אליו. זה בטח נשמע לכם כמו קורס “שקר כלשהו” אבל למעשה, שני דברים נחמדים למדתי בקורס הזה: 1. לקרוא מהר יותר- אני קוראת הרבה יותר מהר ממהירות קריאה ממוצעת (כולל הבנה, כן?) ו-2. לזכור טוב יותר. הנקודה הראשונה של הקריאה המהירה לא רלוונטית לפוסט הזה, אז אדלג על זה, אבל השניה דווקא כן.
אחד התרגולים בקורס, במטרה לשפר ולחדד את הזיכרון, כלל שינון של רשימות ארוכות של מילים שלא היה ביניהן שום קשר. הטריק (שאני בטוחה שרבים מכירים אותו, גם ללא הקורס) היה ליצור סיפור מסביב לרשימת המילים. למשל, אם ברשימה הופיעו המילים: שולחן, נעל, ספגטי, צלחת ועוד 30 מילים אחרות. ככל שבניתם סיפור מצחיק/הזוי/מרגש תוך שימוש בכל המילים הללו- כך ברור שהיה קל יותר לזכור את כולן די מהר ועם מינימום שינון. למשל- איש אחד היה רעב, התיישב ליד השולחן, חלץ את הנעל, משך את השרוכים, סידר אותם על הצלחת כאילו היו ספגטי ואכל אותם (וזה כמובן ממשיך משם לפי שאר המילים).
נזכרתי בטריק הזה כשקראתי לא מזמן על ניסוי מעניין בשם “significant objects”- ניסוי ספרותי-אנתרופולוגי שיזמו לפני יותר מעשור רוב ווקר וג’ושוע גלן ושבחן את כוח ההשפעה שיש לנרטיב על ערכם של אובייקטים. רגע, לפני שאתם מתחילים להתבלבל מהמשפט האחרון- הנה ההסבר:
השניים העלו למכירה באתר ebay מגוון מוצרים (סה”כ 100 דמויות קטנות מפורצלן, בובות לבד, מגשים קטנים וכו’), ובמקום להסתפק בתיאור יבש של החפצים הללו, החוקרים נעזרו בלא פחות מאשר 200 סופרים שהוסיפו תחת תיאור המוצר סיפור בדוי קצר על המוצר והרקע שלו.
חשוב לציין, שהחוקרים לא ניסו להונות את הגולשים ב ebay, והוצג באופן ברור שהסיפורים המצורפים למוצרים הם דמיוניים.
העלות הממוצעת של המוצרים בזמן קנייתם הייתה כ- 1.25 דולר למוצר, אבל למרבה ההפתעה (או שלא) הם נמכרו בסכום כולל של 8000 דולר (!).
תשאלו איך דבר כזה קורה? זה פשוט: הסיפורים שסופרו סביב החפצים הפכו אותם לבעלי ערך הרבה יותר גבוה מערכם האמיתי. בהמשך, הסיפורים עצמם אוגדו לספר אחד שכותרתו “100 סיפורים יוצאי דופן על חפצים פשוטים” ומאז יצאו עוד מס’ כרכים עם סיפורים נוספים.
בסיום הניסוי, כתבו עליו הנסיינים כך: “סיפורים הם מניע כה רב עצמה של ערך רגשי, עד שניתן למדוד באופן אובייקטיבי את השפעתם על הערך הסובייקטיבי של כל אובייקט”.
עכשיו, אם אתם עוקבים כבר זמן מה אחר הפוסטים שלי, פה בבלוג, אתם בטח מנחשים שאני חותרת לאנשהו עם כל זה… ואתם צודקים.
כבר שנים רבות שבפגישות יעוץ לכתיבת קו”ח/ הכנה לראיונות עבודה (ועוד לפני שזה הפך לאחד המושגים הטחונים ביותר ולנושא הרצאות חם של מומחים וקואצ’רים כאלה ואחרים), אני מלמדת טכניקת שכנוע רבת עוצמה שמתבססת על עקרונות ה storytelling.
הטכניקה הזו מתבססת על העיקרון החשוב הבא: סיפור טוב הוא זכיר יותר, משפיע יותר ומשכנע יותר. אם אתם רוצים שהמראיין הבא שלכם יזכור אתכם ולא תלכו לו לאיבוד במחשכי הזיכרון (יחד עם אינספור המרואיינים האחרים שיגיעו לפניכם ואחריכם) ואם אתם רוצים להעביר מסר ברור, לשכנע טוב יותר ולגרום למראיין לפלוט מבלי משים את המילה “וואוו!” אחרי שתענו לשאלה כלשהי או אחרי הראיון איתכם, אז מאוד מאוד כדאי לכם ללמוד את הטכניקה הזו ולהתחיל ליישם אותה.
כששוק העבודה לא משהו, כשהמון מועמדים מתחרים איתכם על אותן משרות- אתם חייבים להשיג לעצמכם יתרון יחסי. זה בדיוק היתרון היחסי שהיה חסר לכם עד היום. זו בדיוק הסיבה לכך שאתם מתקדמים בראיונות עבודה, אבל בסוף בוחרים במועמד אחר. הגיע הזמן לשנות את זה! התקשרו עכשיו ותאמו פגישת הכנה לראיון עבודה: 054-7380310.
נסיים בציטוט שנכתב על ניסוי האובייקטים וזה בדיוק מה שהמועמדים האחרים, שיתחרו אתכם ראש בראש על אותו תפקיד, צריכים להתחיל לחשוש מפניו, אחרי שתלמדו את הטכניקה הזו… 🙂
“When people are finding meaning in things — beware.” — Edward Gorey
נ.ב.
אם מעניין אתכם לקרוא חלק מהסיפורים שנכתבו על המוצרים שנמכרו- הקליקו פה
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר
תגובה 1. השאירו תגובה חדשה
אין ספק שכדאי להבליט תכונות שמייחדות אותך. אבל חשוב יותר להגדיר במה אתה טוב, מה אתה רוצה ואיך תכונות אלו יוכלו לתרום להצלחת החברה.