איזה פרדוקס משונה! הביצועים של המועמדים שהכי מתאימים לתפקיד הם פעמים רבות הכי פחות טובים בראיונות העבודה.
שלא תתבלבלו, זה לא קורה בגלל שלמועמדים האלה אין יכולת או ידע, וגם לא בגלל שהם לא מוכנים לראיון. להיפך, זה קורה דווקא בגלל התכונות שהופכות אותם למצטיינים בעבודה.
איך זה ייתכן? ולמה דווקא המועמדים הטובים מפקששים בראיונות עבודה? התשובה כאן.
איך תגרמו למראיינים, לא רק לזכור אתכם לאחר ראיון עבודה, אלא ממש לרצות לגייס אתכם לצוות שלהם? את הטריק הזה שעשו שני חוקרים באתר איביי, גם אתם יכולים לבצע.
הפוסט הזה הולך לשנות לכם לגמרי את האופן שבו תיגשו לתהליך של חיפוש עבודה, אבל לפני זה, שיעור קצר באמנות:
וינסנט ואן גוך היה רק בן 37 במותו. את רוב חייו חי בעוני, נתמך כמעט לגמרי על ידי אחיו תיאו. יש האומרים שבימי חייו הוא מכר רק ציור אחד והוא נחשב אמן שוליים תמהוני שסבל מהתקפים נפשיים קשים ואושפז מספר פעמים עד שמת מירייה (כנראה שמיוזמתו).
אז רגע, איך קרה שהוא הפך לאמן שמוכר כיום בכל העולם, מוצג במוזיאונים, נחשב לאחד מגדולי הציירים, וציוריו נמכרים במיליארדים?
התשובה תפתיע אתכם לגמרי וגם תשנה את הדרך שבה תחפשו מהיום עבודה.
אתמול פתחתי נטפליקס כדי למצוא סדרה שתשאיר אותי דבוקה למסך. אחרי פרק וחצי של סדרה חדשה נשברתי. לא בגלל שהסדרה הזו הייתה כזו גרועה- דווקא מסיבה אחרת.
אותה הסיבה שיכולה להסביר לכם למה בראיונות האחרונים שעברתם הייתם "בדיוק מה שהם חיפשו על הנייר" ולמרות זאת העדיפו להמשיך למועמד הבא.
רוצים לדעת מה הופך מועמד/ת ל-'Must Watch'? תקועים בגזרת הטריילר שמייצר צפיות, אבל אפילו אחת מהן לא מגיעה עד לפרק האחרון?
הסבר חשוב מחכה לכם פה.
ריכזתי פה עשרות טיפים חשובים לראיונות עבודה שיעזרו לכם להבין את הראש של המראיינים בכל סוגי הראיונות, מה הם מחפשים, איך לענות נכון על שאלות שכיחות (או מוזרות ומפתיעות), איך להעביר מסרים נכון באופן מילולי ולא מילולי, איך להשאיר רושם מצוין ואיך לגרום להם להגיד לעצמם בסוף הראיון: "הללויה! מצאתי!".
איך זה שראיון העבודה היה מעולה, אבל התשובה מהמעסיק שלילית? אם גם אתם יצאתם מראיון עבודה סופר מרוצים מעצמכם, רק כדי לקבל תשובה שלילית כמה ימים מאוחר יותר- הסיפור האמיתי הזה בשבילכם (וגם הטיפים שבסוף)!
מי לא מכיר? התראיינתם לתפקיד מעניין, הלך לכם טוב (לדעתכם, לפחות) ואז יום עובר, עוברים גם יומיים... ואז ושבוע ואולי גם שבועיים. ובכל רגע נוסף שעובר ללא שום תגובה מהחברה שהתראיינתם בה, הביטחון העצמי שלכם יורד, והאופטימיות שהרגשתם כשיצאתם מהראיון הולכת ומתפוגגת.
ברגע מסויים אתם מחליטים לשלוח הודעה למנהלת הגיוס של החברה ולשאול מה הסטטוס, אבל גם להודעה הזו אתם לא מקבלים תשובה.
העניין הוא שאתם באמת מעוניינים בתפקיד הזה, אז מה עושים עכשיו?
הנה לכם מודל מתמטי לקבלת ההחלטה הטובה ביותר בתנאי אי וודאות. המודל הזה עשוי להסביר לכם כמה דברים בקשר למגייסים ולסיכויים שלכם להתקבל לעבודה או לפחות למקסם אותם.
מכירים את המשפט "timing is everything"? אז הפוסט הזה הוא בדיוק על זה! מתי הכי כדאי לשלוח קורות חיים? ויותר מזה- באיזו שעה עדיף לתאם ראיונות עבודה כדי לשפר את הסיכוי לעבור אותם בהצלחה? מעוגן במסקנה ממחקר.