מחקר שנערך אי שם בשנות ה-50 של המאה העשרים על ידי הפסיכולוג החברתי סולומון אש גילה עובדה משונה על בני האדם: 75% מהאנשים יבחרו בתשובה שהם יודעים שהיא שגויה, רק בגלל הצורך להשתייך ובכדי להיות כמו כל האחרים שמסביבם.
המחקר הזה שנערך בהרווארד הגיע למסקנה מעניינת- הנטייה שלנו לנסות להסכים עם כולם כל הזמן ולהתנהג כפי שאנחנו חושבים שמצפים מאיתנו, כנראה שאיננה הדרך המובילה להצלחה- לא בקריירה, לא מבחינת התחושה האישית וגם לא בראיונות העבודה. דווקא אלה שאינם קונפורמיסטיים ושמעזים להעלות רעיונות חדשים/מנוגדים הם אלה שהופכים לבעלי ערך עבור מקומות העבודה שלהם ועל כן, אלה הם גם האנשים שמתקדמים ושכולנו מביטים על ההצלחות שלהם בהשתאות מהצד.
אז מה כן כדאי לעשות בכדי שגם הקריירה שלכם תתחיל ללבלב כמו פרחי האביב? הנה 3 נקודות למחשבה:
- כשאני עורכת פגישות הכנה לראיונות עבודה צצה פעמים רבות אותה התופעה: אנשים נוטים לענות לשאלות קשות כפי שהם חושבים שהם אמורים לענות במקום להיות אותנטיים. למה הכוונה? לכך שהם מניחים שאמירת האמת תפיל אותם ועל כן במקום האמת הם ממציאים שקר כלשהו. משהו שנשמע להם “טוב יותר”, “קביל יותר”, קל יותר לבליעה… אממה? זו בדיוק הבעיה- התשובה הזו נשמעת למראיין בדיוק כפי שהיא: תירוץ או המצאה מצוצה מהאצבע והמועמד נשלל. ועדיין לא נכנסנו בכלל לחוסר המוסריות שבשקר כשלעצמו. אז הנה רעיון מהפכני: במקום להניח שאין ברירה והמוצא היחיד הוא השקר, נסו להיות כמה שיותר אותנטיים. פעמים רבות, האמת נראית הרבה יותר נוראית לכם מאשר לצד השני. כל שנותר לכם לעשות זה רק ללמוד כיצד לארוז ולהגיש אותה נכון יותר.
- המחקר של הרווארד גילה עוד משהו מעניין מאוד- לאנשים יש נטייה להגיב בדרך חיובית דווקא למי שנשמע להם אמיתי ואותנטי. בתחרות שנערכה בקרב יזמים שביצעו נאומי מכירה הסתבר שאלה שנאומיהם כללו כנות, ייחודיות, רגש, הודאה בשגיאות עבר ואפילו פגיעות הם אלה שהיו להם פי 3 סיכויים לזכות בתחרות בהשוואה למי שנתפסו כלא אותנטיים.
- הפסיקו להסכים עם הסטטוס קוו במקום העבודה ומצאו את הקול שלכם. כן, הנה שינוי שמאוד כדאי לבצע אחרי החג ואפשר להתחיל אותו בצעדים קטנים: משתתפים בישיבה וכולם מסכימים בנושא כלשהו ורק לכם יש דעה שונה? במקום לשתוק- אולי כדאי להביע אותה? (זו היתה שאלה רטורית כמובן… 😉), צץ לכם רעיון חדש? העלו אותו, יש לדעתכם דרך הפוכה לפתור בעיה? הציעו אותה! בסופו של יום- אלה שמתקדמים בקריירה שלהם הם לא אלה שזורמים עם “כן” כל היום, אלה העובדים יוצאי הדופן, שמושכים תשומת לב, שעושים דברים אחרת, שלא מפחדים להעלות דעות מנוגדות.
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר