הנה דוגמא:
ועוד דוגמא:
חידה:
והרי התשובה:
אז למה ומתי זה קורה? מתי אתם מתנצלים בראיונות עבודה ללא צורך?
- – כשאתם מתראיינים למשרה שאתם מרגישים שעלולה להיות קצת “גדולה” עליכם.
- – כשיש משהו מורכב בעברכם שאתם לא יודעים כיצד להציג וכך התשובה לגביו הופכת להיות ארוכה ומסורבלת.
- – כשיש לכם בעיה של חוסר ביטחון ולעיתים אתם פשוט לא מספיק מאמינים בעצמכם.
- – כשאתם מרגישים חובה להיות הכי מדוייקים בראיון ולשקף את המציאות בדיוק כפי שהיא היתה ללא כחל ושרק.
- – כשאתם יכולים למכור קרח לאסקימוסים, אבל רק על עצמיכם לספר לא ידעתם- ובמילים אחרות, קשה לכם עם העניין הזה של למכור את עצמיכם בראיון עבודה וזה גם עושה לכם לא נעים “להתהדר בנוצות”.
- – כשמשתררת שתיקה מביכה בראיון ואתם מרגישים צורך להמשיך ולדבר בכדי להפר אותה.
מה שמוביל אותנו לטיפ השבוע לחיפוש עבודה:
רוצים להעביר מסר בקורות החיים? כתבו אותו בקיצור ולענין. אל תלכו סחור סחור בהסברים שונים ומשונים. לאף אחד אין סבלנות לקרוא את כל המסביב, רק את השורה התחתונה. ובמילים אחרות- התחילו לחשוב כמו במשרדי פרסום. איך הם מצליחים להעביר את המסר בצורה חד משמעית, שיווקית, מלהיבה וברורה?ושנית, בכדי להצליח בראיונות עבודה, למדו לעצור בזמן. החליטו איזה מסר אתם רוצים להעביר ובסופו שימו נ-ק-ו-ד-ה. תשובה לשאלה בראיון עבודה צריכה להיות קצרה ולענין. הכוונה לא לתשובות של “כן” ו”לא”, אבל כן לכאלה שמתעלמות מהטפל ומתייחסות רק לעיקר. ככל שתמשיכו לדבר זה ילך ויראה כאילו אתם מצטדקים על משהו, מתנצלים, מסבירים וזה, רבותי, מתכון בטוח להסתבכויות ולשיתוף במידע שבכלל לא התכוונתם לחלוק.
אגב, זוכרים את פרויד ואת שיטת הטיפול שלו? כן… הכי קל להגיע למידע כשנותנים למישהו פשוט לדבר ולדבר ולדבר- בסוף הכל יוצא החוצה…
***עם יד על הלב, מה איתכם? יודעים לעצור בזמן? אם קורות החיים שלכם ארוכים, ארוכים ואתם לא מצליחים לנסח בכתב את המסרים שכל כך קל לכם להעביר בעל פה, אם אתם יוצאים מראיון עבודה ואומרים לעצמכם: “אוף! למה לעזאזל אמרתי את זה?!”, אם מעמד ראיון עבודה לא נעים לכם ואתם מפחדים “לצאת שחצנים”, אם יש בעיה כלשהי ברקע התעסוקתי שלכם ואתם מסתבכים בנסיון להציג את זה נכון בראיון עבודה ואם אתם מרגישים שאתם מאבדים את הביטחון העצמי שלכם ברגע שכף הרגל שלכם צועדת על מפתן משרדו של המראיין- אזי…: קבעו פגישת יעוץ לחיפוש עבודה, אלה בדיוק הדברים שנעבוד עליהם יחד:
.
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר