– אתם וקורות החיים: יחסי אהבה-שנאה.
– ובכמה גרסאות אתם משתמשים במקביל?
מספר טיפים חשובים בנוגע לזה:
- אם אתם משתמשים במספר גרסאות, חובה לתעד את החיפוש. חובה לתעד איזה קובץ שלחתם לאיזו משרה, אחרת אתם עלולים להגיע לראיון מבלי לדעת לאיזו גרסה של עצמכם המראיין מצפה וזה לא מומלץ בכלל.
- אם אתם משתמשים במספר גרסאות אתם חייבים לתעד לא רק לכבוד ראיונות העבודה, אלא גם בכדי לא לפנות בטעות מספר פעמים לאותו הארגון, וכל פעם עם קורות חיים אחרים. זכרו שמי שברוב המקרים ממיין את קורות החיים בשלב הראשון הם אנשי הגיוס ויש להם זיכרון מצוין. ולכל מי שתוהה: כן! הכל נשמר במערכת המידע (בתנאי שהארגון מסודר ומחלקת הגיוס מתפקדת נכון- כל קורות החיים לא נזרקים ולא נמחקים, אלא מתועדים ונשמרים).
- אין צורך להסתבך עם עשרות גרסאות שונות, במידה וההבדל בין התכנים הוא קלוש וברמת מילה פה, מילה שם. התועלת של כל האופרציה הזו קטנה מכמות הזמן שאתם משקיעים בתמרון בין כל הגרסאות הללו. יש להחזיק ב 2-3 גרסאות (אין שום סיבה טובה ליותר מזה) רק בתנאי שבאמת צריך ורק בתנאי שההבדלים ביניהן באמת משמעותיים. בכל מקרה אתם חייבים (אם שכחתם כבר…) להתאים את קורות החיים לפני כל שליחה ועל כן, הבדלי גרסאות שהן ברמה של מילה אחת כאן ומשפט אחד שם הן פשוט מיותרות, מבזבזות זמן של התלבטות בין גרסאות לפני כל שליחה וגם ככה לא חוסכות את ההתאמה המדויקת למשרה שאתם חייבים לבצע.
– בואו נעבור לנושאים קצת יותר פיקנטיים, למשל: מהי השאלה הנוראית ביותר ששאלו אתכם בראיונות העבודה?
מסקנות:
– ואם כבר העלינו על דל שפתינו את השאלה “מהן התכונות השליליות שלך?”, מה דעתכם? מראיינים עדיין שואלים את השאלה הזו?
– אז מה המתחרים שלכם לחיפוש העבודה עונים בדיוק לשאלה הזו? הנה התשובות:
מסקנות:
- כולם שונאים את השאלה הזו.
- רבים מהנסקרים לא מילאו את התשובה לשאלה הזו, או כתבו “לא יודע” כתגובה. ברור שזה לא טוב ושבראיונות העבודה “לא יודע” לא ימצא חן בעיני המראיין שלכם.
- חלק מהתשובות כאן מקוריות בהחלט, אבל רבות חזרו על עצמן שוב ושוב- עוד פעם “לא פוליטיקאי” וגם “עובד קשה מידי” ושוב “פרפקציוניסט” (שמגיע תמיד עם תוספת של הסבר “אני יודע שזו קלישאה, ושכולם עונים ככה, אבל אצלי זה באמת נכון!”).
- יש כאן כמה תשובות שלא הייתי ממליצה לאף אחד לענות ואף פעם! (כמו: אני עצלן, לא עומד ביעדים, לא אוהב שגרה, לא מסוגל לנהל קונפליקטים, לא סובל אנשים טיפשים וכו’…). ולמה? 1. כי יש דברים שאף שהם נכונים, השתיקה יפה להם, אפילו אם אתם אנשים ממש כנים וישירים. 2. כי יש תכונות וכישורים שנדרשים לכל תפקיד באשר הוא כמו היכולת לנהל זמן, ולהתמודד עם קונפליקטים ואולי גם עם לחץ מידי פעם, ולעמוד ביעדים. וכן, גם שגרה יש ברוב התפקידים יותר מאשר אקשן על ימין ועל שמאל. אז…ברגע שאתם עונים תשובה כזו, אתם בעצם מראש צריכים להיות מודעים לכך שהיא לא תבוא טוב למראיין. ואם ככה, אז למה לענות את זה?
- הכל תלוי במשרה שאתם מתראיינים אליה. תשובה כמו “אני לא אסרטיבי” תעבור אולי חלק לתפקיד של עיצוב חלונות ראווה, אבל ממש לא מתאימה לתפקיד ניהולי או לתפקידי שירות לקוחות או מכירות. אז… אין נכון או לא נכון. יש נכון או לא נכון לתפקיד ולמשרה…
– ולסיום, עניין אותי לדעת: האם יש לכם מושג בנוגע להמשך הקריירה שלכם? האם אתם יודעים מה תעשו מבחינה מקצועית בעוד 5 שנים?
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר