שאלה:
לאיזו מסעדה תעדיפו ללכת?
למסעדה יוונית שמתמחה רק באוכל יווני או איטלקית שמתמחה ספציפית באוכל איטלקי סיציליאני- כלומר, למסעדות שיש להן תפריט קטן, ממוקד ומהודק…
או…
למסעדה שיש לה תפריט עבה כמו ספר שמוכרת הכל מהכל- גם פסטות וגם תאילנדי וגם גלידות וגם דגים וגם המבורגר ו…גם וגם וגם?
אם אתם גרגרנים שמבינים באוכל טוב, סביר להניח שתעדיפו מסעדה שמתמחה בסוג אוכל מסויים, מהסיבה הפשוטה שאי אפשר להיות מומחים בהכל. כשיש מיקוד, יש גם סיכוי טוב יותר שמדובר במשהו שהוא באמת טוב.
זו רק דוגמה אחת מיני רבות של עקרונות בסיסיים שכל מי שלמד קצת שיווק, בטוח מכיר: החשיבות שבמיקוד, בפילוח שוק, באיפיון של קהל היעד, ביצירת בידול ובהבנה- מה היתרון היחסי שלי בהשוואה למתחרים שלי.
אז מה אתם משווקים, כשאתם מחפשים עבודה?
מי שמכיר אותי, שקורא באופן עקבי את האתר הזה או שפגש אותי בפגישת יעוץ לחיפוש עבודה שומע ממני כל הזמן- חיפוש עבודה הוא תהליך קלאסי של שיווק ומכירות ומי שמבין את זה- מוצא עבודה בקלות, מי שלא- יתקל בחוויית חיפוש מאתגרת מאוד.
לא כל כך נעים להודות בזה, אבל כשמחפשים עבודה, המוצר הוא אנחנו. אבל אנחנו לא רק המוצר, אנחנו גם אנשי השיווק שלו וגם אנשי המכירות. זה הבסיס לחיפוש עבודה נכון והמון טיפים שאני נותנת בפגישות מתבססים על עקרונות ושיטות מתוך העולמות האלה.
זה אומר שכשאתם מתחילים לחפש עבודה, אתם קודם כל צריכים לענות על השאלות הבאות:
- מה אתם מחפשים? איזה תפקיד?
- באיזה חברות אתם רוצים לעבוד? מי קהל היעד שלכם?
- מה מייחד אתכם?
ככל שהתשובות שלכם תהיינה מדוייקות יותר וישתקפו באופן ברור מתוך קורות החיים ופרופיל הלינקדאין שלכם, כך למעסיקים יהיה ברור יותר מי אתם, מה אתם ולמה דווקא אתם. וגם להיפך- ככל שהתוכן יתפרש רחב יותר ולכל מיני כיוונים במקביל, כך המעסיקים הפוטנצייאלים ילכו לאיבוד בתוך יער שיש בו יותר מידי עצים ויתקשו לזהות אצלכם את מה שהם צריכים מתוך כל מה שהם לא. בדיוק כמו במסעדות האלה שמציעות לכם הכל מהכל, אבל שום דבר מזה לא טעים מי יודע מה.
לכן, אוצו- רוצו ממש עכשיו ופתחו את קורות החיים שלכם ואת פרופיל הלינקדאין. בדקו: האם אדם זר שמבקר לכם בפרופיל או קורא את קורות החיים שלכם מבין תוך דקות ספורות (בואך דקה) מה אתם מבחינה מקצועית, מה מייחד אתכם ולמה זה בדיוק מה שהוא צריך? והאם מתוך הטקסט עולה תמונה ברורה אחת או אלבום של המון תמונות שונות במקביל?
חיפוש עבודה מתחיל ביצירת תשתית שיווקית טובה של מסר אחד, ברור ומדוייק המכוון ספציפית לסוג הארגונים/החברות שהם קהל היעד שלכם.
זוכרים את הפתגם- תפסת מרובה- לא תפסת? זה בדיוק זה…
או במילים אחרות:
…If you are marketing to everyone, you are marketing to no one
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר
תגובה 1. השאירו תגובה חדשה
אכן, וצריך גם לזכור – הרבה לפני הכניסה לפרופיל ומה שייקבע אם בכלל ייכנסו לראות הפרופיל – זו כותרת הפרופיל
אם היא לא מציינת בקצרה כי אתם מחפשים עבודה ובאיזה תחום, כנראה שמי שרואה את הפרופיל שלכן/ם בתוצאות חיפוש או ברשימת אנשים המוצעים להתחברות, כלל לא תטרח להיכנס ולבחון הפרטים.
וכנ”ל גם לגבי מודעות חיפוש עבודה – 2 השורות הראשונות הן החשובות ביותר (לעיתים לא יוצגו לקוראים יותר מאלו – אל תבזבזו אותן על היי / שלום ושורת רווח) ותמונה רלוונטית ומושכת עין המצורפת לפוסט שווה אלף מילים!