יש אינסוף סוגים וניסוחים של שאלות שאתם צפויים להיתקל בהן בראיונות עבודה. חלקן יפתיעו אתכם בגלל שעד אותו הרגע מעולם לא נשאלתם אותן וחלקן יחזרו שוב ושוב ושוב כמעט בכל ראיון עבודה שתוזמנו אליו.
אחת השאלות הקלאסיות של ראיונות עבודה, שאלה שיש סבירות גבוהה מאוד שתישאלו בניסוח כזה או אחר, היא השאלה: “מה סגנון העבודה שלך”. לעיתים ישאלו אתכם שאלות דומות מסוג: “תחת איזה מנהל אתה פורח”.
אז מה אתם עונים לשאלות הללו?
אם אתם מתקשים לענות ואם אתם לא בטוחים שאתם עונים כפי שהמראיין מצפה שתענו, טוב שהגעתם לפה… 🙂
כדי לענות כהלכה על השאלה הזו, צריך להבין למה באמת מתכוון המראיין כשהוא שואל אותה ולמה הוא שואל.
למה המראיין שואל על סגנון העבודה שלכם?
התשובה פשוטה: הוא יודע מה הוא כמנהל מחפש אצל אנשי הצוות שלו, הוא יודע מה מאפיין את העבודה שלו עצמו ועם מי הוא מסתדר יותר או פחות, הוא יודע מה צריך כדי להצליח בתפקיד, הוא יודע מה חסר לו בצוות, מה מאפיין את שאר חברי הצוות ואיזה אדם ישתלב איתם טוב (או שלא), הוא יודע מה אפיין את העובד שעזב ממש לאחרונה והיה מעולה בעבודה (ולכן הוא מחפש מישהו כמה שיותר דומה לו) ולחילופין, הוא יודע למה פיטר את העובד הקודם ובגלל מה הוא לא התאים לתפקיד (ולכן מחפש מישהו שונה ממנו).
במילים אחרות- המראיין יודע את כל מה שאתם עדיין לא יודעים… ( או שיודעים חלקית בזכות רמזים בתיאור התפקיד במודעת הדרושים).
אז למה באמת מתכוון המראיין כשהוא שואל “מה סגנון העבודה שלך?” ואיך לענות עליה?
ובכן, מאחורי השאלה הזו חבויות הרבה מאוד שאלות אחרות. התשובה שלכם צריכה בעצם לענות על כמה שיותר מתוך השאלות הללו:
- מה נותן לכם מוטיבציה ודוחף קדימה?
- מה סגנון התקשורת שלכם? כיצד מעבירים מסרים?
- איך אתם מנהלים את הזמן שלכם? כיצד מתעדפים משימות?
- איך אתם מתמודדים עם עבודה תחת לחץ?
- האם אתם מעדיפים עצמאות בעבודה או דווקא הנחיה וניהול צמודים?
- האם אתם מנוסים ואוהבים לעבוד בצוות או מעדיפים לעבוד לבד? האם משתפים פעולה עם אחרים?
- איך אתם מתמודדים עם שינויים? האם אתם מסתגלים לשינויים מהר?
- האם אתם פתוחים, מסוגלים ומעוניינים ללמוד דברים חדשים?
- האם אתם אנשים יסודיים- של הפרטים הקטנים? ואולי אתם דווקא בעלי ראיה מערכתית וחשיבת מאקרו?
- אם אתם מנהלים- מה מאפיין את סגנון הניהול שלכם?
לפני ראיון העבודה הבא (עליכם לטובה… 🙂 ) התכוננו ודעו לענות על כל השאלות הללו, אבל קחו בחשבון עוד משהו חשוב- איך שלא תענו, אין פה נכון או לא נכון- יש רק מתאים או לא מתאים לתפקיד שאליו אתם מתראיינים, תחת המנהל שתצטרכו לדווח אליו, בצוות שתצטרכו להצטרף אליו. מה שעלול לא להתאים במקום עבודה אחד, יכול מאוד להתאים למקום עבודה אחר, כי בסופו של דבר- הכל יחסי.
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר