לפני 4 שנים כתבתי כאן פוסט תחת הכותרת: איך זה שדווקא דושבגים מתקדמים בעבודה. מה זה דושבג לא נראה לי שאני צריכה להסביר לכם ואני גם בטוחה שמספיק שתרימו את הראש ותציצו ימינה או שמאלה על אלו שיושבים לצדכם עכשיו במשרד, בכדי שתזהו לפחות אחד כזה שעובד אתכם… אחד שאין לכם מושג איך הגיע עד הלום מבחינה מקצועית וגם איך בכלל התקבל לעבודה, אחד שעושה הרבה יותר רעש מאשר מייצר תפוקה, אחד שללא בושה לוקח קרדיט על מה שאחרים עושים, כזה שאוהב להגיד לאחרים מה לעשות ושיתווכח שעות גם כשברור לכולם שאין לו מושג על מה הוא מדבר. נו, בקיצור: דושבג…
אז בפוסט ההוא סיפרתי על מחקר רציני שבדק למה.
למה דווקא דושבגים מצליחים להתקדם בעבודה, בעוד עובדים אחרים- מקצועיים בהחלט ושיודעים את העבודה אפילו טוב יותר- לא?
את המחקר ביצעו החוקרים לילי קושנברי וסמיואל האנטר והוא כלל מספר ניסויים נפרדים. הראשון כלל 200 סטודנטים, שעברו סדרת מבחנים שבדקו את היכולת שלהם למצוא שימושים חדשים ויצירתיים לחפצים קיימים. החוקרים גם ביקשו מהסטודנטים לשקף בפניהם את ציוני ה SAT וה GPA שלהם והסטודנטים נתבקשו להגיע לפתרון בנוגע לבעיית שיווק כלשהי של אחד מהחפצים תוך הקדשת 10 דקות של מחשבה- כל אחד עם עצמו. ולאחר מכן חולקו כולם לשלשות ונתבקשו לבנות תוכנית שיווקית יחד תוך 20 דקות.
התוצאות:
איך אפשר להסביר את זה?
אז מה צריך ללמוד מזה?
רוצים לתפוס את תשומת הלב של הבוסים שלכם? הנה 6 טיפים חשובים:
- השקיעו זמן מחוץ לעבודה בכדי לרכוש כישורים חדשים להצלחה בתוך העבודה וודאו שהמנהלים שלכם מודעים לזה.
- תמיד שלטו במידע הקשור לעבודה שלכם- מספרים, סטטוס, עמידה ביעדים, זמנים, רווחים, התקדמות הפרוייקט וכו’…
- עמדו במילה שלכם- עשו את מה שאתם אומרים שתעשו, עשו את זה טוב ואז דווחו על הסיום בהצלחה לכל מי שקשור לנושא וללא בושה. שכולם ידעו מה חלקכם בעבודה.
- חפשו רעיונות חדשים ושיטות חדשות לביצוע פעולות ישנות. בישיבה הבאה- פתחו את הפה ודברו, אל תחששו להרים את היד ולהביע דעה.
- התאימו עצמכם לסביבה- בעבודה השוטפת בתוך הצוות היו צנועים, שתפו פעולה עם אחרים ותנו גיבוי למי שצריך, אך בישיבות עם המנהלים אל תתביישו לקחת קרדיט על מה שמגיע לכם, הציעו רעיונות, סכמו החלטות, התבלטו.
- צרו לכם רשת של קשרים בתוך הארגון בו אתם עובדים שהם מחוץ לצוות הקטן שלכם או לממשקים איתם אתם עובדים בשוטף. ככל שתייצרו יותר קשרים חבריים עם קולגות ומנהלים מצוותים אחרים, מחטיבות אחרות ומתחומים אחרים – כך טוב.
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר