אני לא אלך סחור סחור. הטיפ הבא לא מתאים לכולם: 1. הוא לא מתאים למי שהפרטיות חשובה לו, כך שאם, למשל, בגלל זה אין לכם כרטיס משתמש בפייסבוק- נראה לי שאתם יכולים לעבור לפוסט אחר כבר עכשיו. 2. הוא לא כל כך מתאים למי שמחפש עבודה תוך כדי עבודה והדיסקרטיות חשובה לו. 3. הוא לא מתאים למי שלא מתחבר לפתרונות חדשניים יחסית. 4. הוא לא מתאים למי ששליטה ובקרה על התהליך ועל סוג המשרות המוצעות חשובים לו בתהליך חיפוש העבודה. 5. הוא לא מתאים למי שיש קורות חיים מאוד מגוונים שמומלץ להתאים לכל משרה בהתאם לנדרש בה.
אחרי שהבנו מה החסרונות של הטיפ הזה והכל “על השולחן” ואם נשארתם כאן, אני מניחה שאת המהמורות האלה כבר עברנו כך שאפשר להתחיל:
אני לא יודעת עד כמה שיטת גיוס העובדים הזו כבר שכיחה בארץ (מה שבטוח הוא שניצנים כבר קיימים), אבל בקרב מנהלי גיוס ומנהלי מקורות גיוס בחו”ל זה כבר מזמן הדבר החם הבא בחיפוש וגיוס עובדים.
קוראים לזה חיפוש בוליאני.
כיוון שהבלוג הזה מיועד למחפשי עבודה ולא למחפשי עובדים, אני לא אכנס לתיאור מפורט מידי של איך בדיוק עושים את זה ואסתפק בהסבר הבא: בשיטת הגיוס הזו מבצעים חיפושים מתקדמים ומעמיקים בנבכי ה ,WEBתוך שימוש בקשרים לוגיים ובנוסחאות חיפוש בין מילות מפתח וכל זה נעשה באמצעות מנועי חיפוש כמו זה של Google למשל או Bing. החיפושים הללו יכולים להגיע עד רמה של קבצי EXCEL וWord שהועלו לרשת וגם למקומות שתוצאות החיפוש הרגילות לא מגיעות פשוט בגלל שהסינון הראשוני הינו הרבה יותר צר מבחיפושים רגילים.
למה חשוב שתדעו על זה?
- כי כמחפשי עבודה תמיד חשוב להיות עם היד על הדופק וכי מה שחם בחו”ל, לא ירחק היום ויהיה חם גם פה. תנו לזה קצת זמן וזה תיכף יקרה.
- כי זה מחזק את חשיבות כתיבת קורות החיים באופן השיווקי ביותר שכולל את כל מילות המפתח הנכונות.
- כי זו עוד דרך לחיפוש עבודה, וזו דרך פאסיבית. שמאפשרת לכם “להיתפס” ברשת של המגייסים מבלי להתאמץ (מעבר להשקעה הראשונית). וזה, רבותי, מהפך! המגייסים הופכים למחפשים האקטיביים ואתם לפאסיביים. – כי זו דרך מצוינת להיות מעודכנים ב”כמה אתם שווים” ובמשרות בשוק גם אם אתם רק מגששים ואינכם מחפשים עבודה באופן רציני.
אז מה לעשות עם המידע הזה?
לעשות אחד ועוד אחד… – אם בעתיד הקרוב חברות יחפשו ככה מועמדים- כדאי לכם כמחפשי עבודה להיות מוכנים וערוכים ואני מתכוונת לכך שכדאי שתהיה לכם גרסא דיגיטלית של קורות החיים:
Linkedin מאפשרת לכם כבר היום ליצור לעצמכם קורות חיים דיגיטליים באנגלית ובשפות נוספות לבחירה.
אתם יכולים להקים בלוג או אתר ולהעלות בו את קורות החיים שלכם (אגב, כמו פטריות לאחר הגשם אני מגלה יותר ויותר אתרים כאלה של מחפשי עבודה).
ואופציה פשוטה יותר היא להעלות קורות חיים באתרים שמיועדים בדיוק לזה- להקמת קורות חיים באינטרנט.
על החסרונות של זה כבר כתבתי בתחילת הפוסט. ברור לי שלא כל אחד יהיה מעונין להעלות את קורותיו לעין כל. אבל, בעידן שבו הפרטי הופך ליותר ויותר פרוץ ובעידן שבו הגבולות שבין המקצועי לאישי הולכים ומיטשטשים, נראה כאילו אנחנו כבר ככה צועדים לכיוון הזה, אם ימצא חן בעינינו ואם לאו.
אז, אם אתם מחפשים עבודה ורוצים לעזור למגייסי העובדים למצוא אתכם למשרות שלא בטוח שבכלל מתפרסמות איפשהו- זוהי עוד דרך שכדאי לכם לנסות.
ודבר אחרון, בכתיבת קורות חיים דיגיטלים או רגילים, צריכים לדעת איך לעשות את זה נכון. בחיפוש בוליאני הכל קם ונופל על כתיבה נכונה של תכנים ועל מילות מפתח.
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר
נ.ב. לייק כבר עשיתם? לא טעיתם!
בכדי להיות בעניינים בכל הקשור לשוק העבודה, חדשות, טיפים ואפילו צחוקים- הצטרפו אלי בפייסבוק: www.facebook.com/CareerTips4Geeks
2 תגובות. השאירו תגובה חדשה
נראה לי שיכול להתאים גם למי שמחפש עבודה תוך כדי עבודה או אפילו לא מחפש באופו אקטיבי.
העלית קו"ח פעם אחת – אם זה מתאים למגייס הוא יוכל לפנות אליך בין אם אתה עובד ובין אם לאו.
הרי ככה עובד הפרופיל שלי בלינקדאין, לא?
מסכים בהחלט עם הפוסט.
גם אני אינני יודע כמה פעילה שיטת הגיוס הזו בארץ (ובכל מקרה אני לא מהצד המגייס אלא ה"מגוייס") אבל אני כן יודע שרבים מחברי, בעולם ההייטק, טורחים ומשקיעים בעדכון הפרופיל המקצועי (לינקדאין למשל) גם במהלך העבודה השוטפת ולאו דווקא במהלך חיפושי העבודה או לקראת עזיבה/סיום תפקיד.
בנוסף, מעבר לעדכון קורות החיים בפרטים חדשים, מסתמנת באמת מגמה של כתיבה שיווקית: תיקון ועריכה של פרטים קיימים בקו"ח כך שיתאימו יותר לחיפושים אוטומטיים ויהיו מעניינים ומסקרנים יותר מקצועית ולא דיווח "לאקוני" על משרות ותפקידים כפי שהיה בעבר.