ברגע שהתפיסה שלכם משתנה וברגע שאתם מתחילים לחשוב כאנשי השיווק והמכירות של עצמכם וכמובן גם להתנהג ככה- התוצאות הטובות מגיעות, ואיתן גם הצעות העבודה. אבל, ראו הוזהרתם! זה לא יקרה שנייה אחת לפני כן! אז נכון, לא כולנו נולדנו אנשי שיווק או מכירות, אבל הבשורה הטובה היא שאפשר ללמוד את זה ואפשר גם להתאמן.
בואו ונחזור לנתונים שעלו מתוך הסקר על הפער בין חוויית הלקוח לבין המשווקים וננסה להפיק מהם לקחים לחיפוש עבודה:
– על פי הסקר- 80% מהלקוחות אומרים שמותגים בכלל לא יודעים מהם הצרכים שלהם. רק 53% מהמשווקים מעדכנים שהם מתאימים את המסרים שלהם בהתאם לצורכי הלקוחות.
– על פי הסקר- למשווקים יש היום לא פחות מ 40 סוגים שונים של ערוצים לשיווק, מה שדורש השקעת זמן מרובה. מצד שני, בעוד שהמשווקים לא ממש מאמינים בשיווק דרך המייל, הלקוחות בחרו בדרך הזו כדרך המובילה לתפיסת תשומת הלב שלהם.
– על פי הסקר- לקוחות רוצים שהמשווקים ידעו מי הם וישלחו רק את ההצעות שמתאימות להם! 93% (!) מהלקוחות טוענים שהפרסומים שמגיעים אליהם לא רלוונטיים להם בכלל או שהם מתאימים רק לעיתים רחוקות. רק 7% אומרים שהם מקבלים הצעות רלוונטיות.
מסקנה?
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר
2 תגובות. השאירו תגובה חדשה
היי מאיה,
כאיש ומנהל שיווק ומכירות מזה שנים רבות, אציין שאינני מסכים איתך כי … בקו"ח, כמו בכל מסר פרסומי, חשוב להתמקד באמת היבשה. אין צורך בלוליינות המילולית או במלים גדולות כי כל מראיין מקצועי ישאל שאלה – שתיים ומייד יווכח לדעת מי יושב מולו. כמו במכירות, מה שקובע – זאת האמינות ולא ברברנות. לכן, לעניות דעתי, אין כאן מקום לבידול ופילוח השוק, כשם שאין מקום לתמהיל שיווקי. קו"ח צריכים להיות ענייניים, קצרים ואם מועמד/ת כבר הוזמנו לראיון – מומלץ לצחצח נעליים ולא "לצחצח" קו"ח.
היי אדי, זו בדיוק טעות רווחת: בלדעת לשווק ולמכור לא הכוונה לשקרים, מילים גדולות או לוליינות. וגם לא ברברנות וחוסר אמינות. אלה סטריאוטיפים מיושנים שמדמים איש מכירות כרמאי ונוכל שמנסה לתחוב את ידו בארנק של הקונה המצוי. בשום מקום בפוסט שכתבתי לא מופיעות אסטרטגיות מעין אלו בשום פנים ואופן. מכירה נכונה, לעומת זאת, שמה את הלקוח במרכז ומתבססת קודם כל על הקשבה אמיתית. עכשיו, לעניין קורות החיים: יש מי שיודע להציג את כישוריו ונסיונו בצורה הנכונה, המרשימה והמשכנעת (ושים לב- מדובר בכישורים אמיתיים ונסיון אמיתי ולא בהתברברות או בשקרים גסים) ויש מי שלא. מי שלא- לא יוזמן לראיון וגם אם באורח פלא יוזמן- רוב הסיכויים שאם איננו יודע למכור את עצמו- הוא לא יצלח את הראיון… וחבל, כי מראש אנחנו יודעים שזימונים לראיונות לא צומחים על העצים ויוצאת הנשמה עד שמגיעה הזדמנות שכזו ואז- ממש לא מספיק לצחצח נעליים.