אז מאיזה הרגלים מגונים אתם חייבים להיפטר כמה שיותר מהר? הנה 6 כאלה:
א. אחד למען כולם וכולם למען אחד-אולי אצל המוסקטרים העניין הזה הוכיח את עצמו, אבל בחיפוש עבודה זו צרה צרורה:
1. אחד למען כולם: אתם כבר מזמן יודעים שצריך להתאים קורות חיים לפני כל שליחה, נכון? נו?! אז למה אתם לא עושים את זה?
2. כולם למען אחד: כולם כותבים קורות חיים בעמוד אחד. כולם מציינים את ההשכלה לפני הנסיון. כולם כותבים “המלצות לפי דרישה”, כולם כותבים שיש להם יחסי אנוש טובים. כולם מציינים עיר מגורים. כולם מציינים תאריך לידה. כולם חושבים שהשירות הצבאי מלפני 20 שנה לא מעניין אף אחד, כולם מורידים תבניות של קורות חיים מהאינטרנט, כולם קוראים טיפים כלליים לכתיבת קורות חיים באינטרנט א-ב-ל! כמעט אף אחד לא עוצר לרגע ותוהה אם מה שכולם עושים אכן מתאים גם ספציפית עבורו!
איך זה ייתכן? ככה זה…- בוגר חסר נסיון יקבל טיפים מסויימים וסמנכ”ל בעל 30 שנות נסיון יקבל טיפים אחרים. עובד שכבר עובד ברצף 10 שנים באותה החברה יקבל טיפים אחרים מעובד שב 6 השנים האחרונות דילג בין 5 מקומות עבודה. לציין מקום מגורים בקורות החיים זה בהחלט מקובל ונדרש ואם אתם מחפשים קל”ב אז זה מצוין, אבל אם אתם גרים רחוק ומוכנים לנסוע- הנתון הזה עלול להגביל אתכם אז לא בטוח שכדאי לציין אותו.
במילים אחרות, כולם מעוניינים בקורות חיים מקצועיים שעושים את העבודה ויוצרים זימונים לראיונות, אבל כל אחד מתמודד עם אתגרים אחרים בתהליך החיפוש. מה שמתאים לאחד, לא בהכרח מתאים לשני ויותר מזה- אולי אפילו עלול להרוס לו.
3. כל הביצים בסל אחד: אז יופי… האתר ההוא הבטיח לכם שכל המשרות שקיימות בשוק נמצאות אצלו וחברת ההשמה ההיא הבטיחה לכם הרים וגבעות אם בחזרה תתנו לה בלעדיות.
ב. תהליך מאותגר שו”ב- ובמילים אחרות- חיפוש עבודה ללא שום שליטה ובקרה על התהליך.
4. הפצה אוטומטית של קורות חיים: אין לכם זמן ואתרים כאלה יש הרבה, רק תעלו במטותא את קורות החיים שלכם ובמהירות האור הם יופצו בשבילכם בלחיצת כפתור אחת לכל עבר!
5. אאוטסורסינג: כן, אתם מנהלים בכירים… כבר שנים שאתם רגילים לבזר סמכויות ולחלק עבודה בין העובדים. לחפש עבודה זו עבודה- כולם כבר יודעים, אבל לכם? פשוט אין זמן לזה וגם לא סבלנות.
6. חוסר תיעוד: אמרנו כבר שהמשרות מפוזרות להן באינספור מקומות ואמרנו גם שכדאי מאוד להתאים קורות חיים פר משרה. אז עכשיו מה? איך זוכרים לאן שלחנו ואת מה?
מהו ההרגל המגונה? לסמוך יותר מידי על הזכרון הטוב שלכם ולהיות בטוחים שיהיה בסדר… (רק שככל שעובר הזמן, גם אם יש לכם זיכרון פנומנלי- אין סיכוי שכך יהיה).מסקנה: להתחיל לתעד מההתחלה כדי למנוע פניה כפולה/משולשת או אפילו יותר לאותה המשרה ולוודא שלפני שאתם מגיעים לראיון אתם יודעים היטב מהו תיאור המשרה וגם איזה גרסה של קורות חיים שלחתם!
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר
4 תגובות. השאירו תגובה חדשה
תענוג לקרוא ..
תודה! 🙂
פוסט מפורט ומעורר מוטיבציה. תודה!
וגם שאלה – כאמא צעירה, הזקוקה לשעות גמישות שיאפשרו לי להכניס ולהוציא את הילד מהגן 4 פעמים בשבוע, אני מתלבטת אם לציין "נשואה +1" או לא לציין סטאטוס אישי בכלל.
מצד אחד, אני כן מוגבלת בשעות, מצד שני, אני נכונה להשלים (קצת) עבודה מהבית.
מה את חושבת?
היי, לא ממליצה לציין סטטוס אישי בקורות החיים, העניין עולה מעצמו בראיונות העבודה. למרות שזה גובל באפליה ולא חוקי לשאול- מראיינים לא מתאפקים ובודקים את הנושא הזה באופן ישיר או עקיף- תלוי עד כמה הם דיפלומטים…