סוף שנה, שנה חדשה, חופשות החגים וזמן פנוי מהעבודה מובילים למחשבות שביום-יום הלחוץ אין לנו באמת פנאי אליהן.
כשמדובר באדם תכליתי- המחשבות האלו מובילות בתורן להחלטות, לשינוס מותניים, להפשלת שרוולים ולתכנון תוכניות פעולה.
החלטתי לחסוך מכם זמן יקר של מחשבות ותהיות ולקפוץ הישר אל המסקנות.
אז אם אתם משוועים לשינוי, אם אתם מרגישים שאתם זכאים לעבודה הרבה יותר טובה מזו שיש לכם, אם נמאס לכם, אם אתם מתוסכלים מהקריירה שלכם- כנראה שכדאי השנה לעשות כמה דברים אחרת… ובמילים אחרות: להתחיל לעשות דברים עבור עצמכם, דברים שעד עכשיו לא עשיתם וחבל.
כמו מה למשל? אוהו! לא חסרים כאלה!
הנה 20 דברים שאתם חייבים לעשות השנה כדי להשיג את הקריירה שמגיעה לכם:
- הפכו את המטבע- בכל הזדמנות (קורות חיים, ראיון טלפוני, ראיון פרונטלי, נטוורקינג, שיחה עם קולגה…) במקום לשים את עצמכם במרכז ולהתמקד במה שאתם רוצים, מחפשים וצריכים, שימו במרכז דווקא את הצד השני… מה הוא צריך? איך אתם יכולים לעזור לו? בד בבד- במקום לדבר, נסו כמה שיותר להקשיב.
- היו אותנטיים- היו עצמכם, היו כנים, היו ישרים אך אל תשכחו לעטוף הכל בדיפלומטיות מעודנת.
- אל תתביישו לבקש עצה- לא כולם אוהבים לעשות טובות עבור אחרים, אבל כמעט כולם מאוד מאוד אוהבים לתת עצות, זה נותן סיפוק ותחושה טובה, כך שבמקום לבקש טובות מאחרים (לרבות זרים גמורים בלינקדאין למשל) – בקשו עצות ותופתעו מרמת שיתוף הפעולה שתקבלו!
- קשרים- קשרים- קשרים- אל תזניחו את העניין הזה, גם אם מה זה טוב לכם כרגע בעבודה. קשרים ישנים- היכרויות חדשות- ככל שיש יותר מזה- הרי זה משובח.
- התאמנו בסמול טוק- זוהי מיומנות חשובה במיוחד- היכולת לנהל שיחה על הא ועל דא או לחילופין על שום דבר עם כל אדם בעולם.
- הכינו רשימה של דברים שביצעתם בעבודה ואתם מה זה גאים בהם- תעדו את ההצלחות (הקטנות כמו הגדולות) באופן קבוע תוך כדי שהן קורות, כי יש לנו נטייה לשכוח אותן וחבל.
- התואר המרשים שלכם, הנסיון הרב בעבודה- כל אלה אינם מספיקים בכדי להשיג קריירה מפוארת. בכדי באמת להצליח בקריירה תצטרכו ללמוד למכור את עצמכם גם בתהליכים של חיפוש עבודה וגם בפנים בתוך מקום עבודה. אתם לא מצליחים לבד? פנו ליעוץ חיצוני. זכרו: זה שמקבל את הקידום או את התפקיד הוא לא האדם הכי מתאים לזה, אלא האדם שיודע למכור לאחרים שהוא הכי מתאים.
- בשוק העבודה של היום עדיף לדעת מעט על המון מאשר המון על מעט. יש מודעות דרושים שהן כל כך ארוכות ודורשות כל כך הרבה ידע ונסיון מגוונים שלעיתים זה אפילו כבר מצחיק. “הם לא נורמליים!” אתם בטח חושבים לעצמכם… “הם מחפשים סופרמן שעדיין לא נולד!”… אז זהו שכנראה שכן נולד הסופרמן הזה… אולי לא כזה שיש לו 100% מדרישות המשרה, אבל כן שיש לו את הרוב הגדול. בקיצור…- ככל שתתפרשו לצדדים, ככל שתצברו נסיון רוחבי ביותר תחומים- כך כנראה ששווי השוק שלכם יעלה.זה כמובן נכון להיום. מה יהיה מחר? לכו תדעו… וזו בדיוק הנקודה- בכדי להצליח בקריירה חשוב לעקוב כל הזמן אחר המגמות ולשמור את היד על הדופק אחרת עלולים לחוות הפתעות מאוד לא נעימות!
- אתם עסק- והעסק שלכם הוא אתם. עצמאים יודעים את זה מהיום הראשון להקמת העסק ואם הם אם לא יודעים- לא ירחק היום והעסק שלהם ייסגר. במילים אחרות- אתם מותג, אתם עסק, אתם מוצר שיש למתג, לחזק, לפרסם, לקדם. איך מקדמים? לא מפסיקים ללמוד לעולם, מנהלים פרופילים דיגיטליים מרשימים, יוצרים קשרים ומיחצ”נים את עצמכם בזכות עצמכם ולא בזכות החברה בה אתם עובדים. מקומות עבודה משתנים- באים והולכים, אבל מיתוג אישי תמיד נשאר שלכם ויש לבנות אותו בדיוק כאילו זהו עסק עצמאי.
- הכינו מראש תשובה חזקה לשאלה הכה חשובה: למה דווקא את/ה?!
- הפסיקו למצוא תירוצים לדחיית חיפוש עבודה חדשה- לחפש עבודה זו מטלה לא כייפית בכלל וקל למצוא תירוצים לדחות אותה. אז פעם דוחים בגלל שזו תקופה לחוצה בעבודה ולא נעים, פעם בגלל בעיות בבית, פעם בגלל החגים, פעם בגלל יולי-אוגוסט. האמת היא שאם חושבים על זה אין באמת זמן נוח לחיפוש עבודה וזו בדיוק הסיבה שכשאתם מחליטים- צריך פשוט להתחיל ולא… לא מחר, אלא אתמול!
- פעם קראתי לזה- פסטיבל מספרי סיפורים למחפשי עבודה- אם יש לכם זמן ללמידת רק מיומנות חדשה אחת השנה זו אמורה להיות זו: כיצד מספרים סיפור. אני לא צוחקת, היכולת לספר סיפורים היא אחד (אם לא ה!) הכישורים שבעצם מייצרים כימיה בין אנשים ויותר מזה…- כריזמה!
- התחילו לדבר ולהשתתף יותר בישיבות בעבודה. פרחי קיר לא מגיעים רחוק אלא אם המטרה היא להיות טפט.
- אתם הנהג של חיפוש העבודה שלכם. סוכנים חכמים של אתרי דרושים? נחמד, אבל בדרך כלל במקום שזה יחסוך לכם זמן- זה יבזבז, אז לסמוך רק על זה זו שטות גמורה. פניתם לחברת השמה ונראה לכם שמעכשיו הדרך לתפקיד הבא סוגה בשושנים? כנראה שאתם טועים. העליתם פוסט ללינקדאין עם הבשורה שאתם מחפשים עבודה ובטוחים שמעכשיו כל העולם יעשה סלטות באוויר כדי לנסות לעזור? כנראה שאתם תמימים. במילים אחרות- אתם ורק אתם הנהג של הקטר הזה ושום קיצור דרך לא באמת יקצר- חיפוש עבודה זה תהליך סיזיפי, חוזר על עצמו ודורש המון המון אנרגיות והשקעה של זמן. דוגמה קלאסית של אם אין אני לי- מי לי?
- אל תחששו לנהל מו”מ- למה אני מתכוונת? לכך שכדאי מאוד לשאול שאלות בראיונות עבודה- שאלות ענייניות, על התפקיד והארגון (לא על כמות ימי החופש!) תוך כדי תהליך הגיוס… אל תקנו חתול בשק ואל תחששו לשאול שאלות קשות- להפך! קיבלתם הצעת שכר? מעולה- אתם לא חייבים לקחת אותה כפי שהיא- אפשר לנסות לשפר. קיבלתם חוזה? מותר להעיר ולנסות לשנות סעיפים שמטרידים אתכם. האמת היא שברוב המקרים המעסיקים אפילו מצפים לזה ומופתעים אם זה לא קורה.
- לעולם, אבל לעולם! אל תשקרו!
- למדו להחמיא לאחרים- נו, מה אכפת לכם? זה לא עולה כסף וזה עושה המון טוב למי שמקבל את המחמאה. למי? למי לא…? ללקוח, לבוס, לקולגה, לעובד שכפוף לכם. התרשמתם? אתם מרוצים ממישהו? החמיאו לו. רק אל תתפלאו אם מתיישהו תתחילו לקבל מחמאות בחזרה…
- אל תפחדו להגיד “לא”, מידי פעם. לפעמים פשוט צריך!
- כשאתם מתקבלים לעבודה חדשה- שימו לב לטייטל של התפקיד- נכון שהשכר חשוב, והתוכן של העבודה וגם המרחק מהבית וכמה ימי חופש- אבל לא פחות חשוב הוא שם התפקיד עצמו שיתנוסס בגאון (או שלא) על קורות החיים שלכם בפעם הבאה שתחפשו עבודה.
- ולסיום: מי שתמיד הולך על קצות האצבעות, לעולם אינו משאיר חותם על שום דבר. אז… הסיקו לבד את המסקנה… 🙂
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר