נתחיל בשורה התחתונה:
3 מתוך 10 עובדים (29%), עזבו את מקום העבודה שלהם תוך חודש מהקידום הראשון בו.
מה?
כן…
לפחות לפי מחקר שהתפרסם בשבוע שעבר.
המחקר שנערך על ידי חברת ADP (שנותנת שירותי פיירול ולפי אתרה פעילה גם בישראל) ושהשתתפו בו יותר מ 1.2 מיליון עובדים אמריקאיים בין השנים 2019-2022, גילה קשר משונה (או שלא? תחליטו אתם) בין קידום בתפקיד לבין עזיבת מקום העבודה.
אותה הגברת בשינוי אדרת
אז מה זה אומר? שעובדים עוזבים בגלל שמקודמים?!
ממש לא, טוענת הכלכלנית הראשית של החברה, יותר הגיוני להסיק מזה שכשחברה כבר מחליטה לקדם עובד (אולי כי קרה משהו שהוביל לתחושה שצריך לשמר אותו), זה פעמים רבות מאוחר מידי… אחרי שהוא כבר התחיל לחפש עבודה.
זאת ועוד, במחקר נתגלה קשר בין שינוי הטייטל לבכיר יותר לבין עזיבת עבודה, אבל לא צויין קשר כלשהו בין העלאה בשכר לעזיבה. מה שהוביל למסקנה שפעמים רבות הקידום הוא רק קוסמטי- טייטל בכיר יותר, הוספת המילה “מנהל/ת” גם אם לא מדובר בניהול של עובדים אחרים, הרחבת המטלות בתפקיד או שעות העבודה (למשל, פקיד קבלה שמשודרג לתפקיד Director Of First Impression, ו…כן, יש כזה דבר), אבל מבלי ללוות זאת גם בשיפור השכר…
Too Little- Too Late?
אם כך, הקשר הזה שנתגלה בין קידום בתפקיד לבין עזיבה עשוי להצביע על מספר מסקנות חשובות:
-
קידום זה נחמד, השאלה לאן? והאם לתפקידים שהעובדים המקודמים באמת רוצים.
-
קידום זה נחמד, השאלה איך? והאם הארגון מלווה את הקידום בהכשרה הנדרשת, בליווי ובהדרכה הנדרשים כדי להיכנס בהצלחה לתפקיד החדש.
-
קידום זה נחמד, השאלה מתי? והאם הארגון מקדם רק כשנוצר חשש לאבד עובד מסיבה כלשהי… מה שמסביר את העובדה שעד שהמעסיק עושה את הצעד, העובד נמצא כבר עמוק בתהליך חיפוש העבודה…
-
קידום זה נחמד, השאלה את מי או מה זה מעורר? כן, עדכון זריז של התפקיד החדש בפרופיל הלינקדאין יעורר הד-האנטרים וימשוך פתאום תשומת לב חדשה ואולי גם פניות עם הצעות עבודה. וגם… יעורר את הסקרנות של העובד/ת עצמו/ה- אם אני יכול/ה לקבל תפקיד כזה בתוך הארגון, אז… אולי גם מחוצה לו? וגם במקרים אחרים, עלול לעורר מחדש חששות ישנים של אלו שסובלים מסינדרום המתחזה.
-
ולסיום, קידום זה נחמד, השאלה האם זה משתקף גם בשכר ובתנאים?
נראה לי שעכשיו התוצאות של המחקר קצת פחות משונות, נכון?
הפוסט הזה עניין אתכם? קראו על הנושא מזווית קצת אחרת ובדקו אם גם עליכם מופעל טריק פירורי הלחם.
נ.ב.
כן, מדובר בנתונים מארה”ב ולא מישראל. ולמה אני מצטטת הרבה ממחקרים שנעשים בחו”ל ולא מהשוק הישראלי? כי זה מה יש…
נ.ב. (2)
מה, לא ידעתם שכל עדכון (אפילו הקטן ביותר) בפרופיל הלינקדאין מעורר מגייסים, מקדם את הפרופיל ומושך תשומת לב? נו… מי יודע מה עוד אתם לא יודעים על לינקדין…
אז אולי כדאי לתאם איתי הדרכת לינקדאין ולגלות עוד המון טיפים קטנים וגדולים? 054-7380310. לדעתי זו מתנה נהדרת לשנה החדשה… 🙂
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר
תגובה 1. השאירו תגובה חדשה
נראה הגיוני לעזוב אחרי הקידום. לא לקדם עובד זו דרך טובה להשאיר אותו בארגון כי יהיה פחות אטרקטיבי בארגון אחר. הקידום מעלה את הערך.