בחיפוש עבודה, כמו בנסיעה ברכב ליעד כלשהו, לפעמים כדאי לשנות מסלול, גם כשאתם כבר באמצע הנסיעה. ולמה? כי אם נרגיש מחויבים להמשיך במסלול שבחרנו בהתחלת הנסיעה, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו תקועים (בפקק).
בקיצור, מה שלא עובד לכם כבר מספר חודשים אמור לגרום לכם להתחיל לפקפק ולשאול שאלות, ואחרי זה גם להוביל לשינויים. אבל רגע, אני מקדימה את זמני. בואו ונתחיל קודם כל בשינויי תפיסה, כי הם השלב הראשון שבהמשך יוביל גם לשינויים מעשיים.
הנה 5 עובדות חשובות על חיפוש עבודה שיחסכו לכם בזבוז זמן יקר בכיוון הלא נכון:
-
בכל הקשור לקורות חיים- המראה שלהם כמעט ולא חשוב בכלל. ובמילים אחרות, אתם מבזבזים הרבה יותר מידי זמן על “ועדת קישוט” ועל העיצוב של קורות החיים שלכם במקום להשקיע את הזמן הזה בתוכן שכתוב בהם. לאף אחד לא באמת אכפת איך קורות החיים שלכם נראים ולא תקבלו אקסטרה נקודות על עיצוב מושקע. במקום להתעסק בקנקן כל כך הרבה זמן- השקיעו במה שיש בתוכו.
-
לחפש עצות אונליין לסיטואציות מורכבות של חיפוש עבודה/ קריירה דומה לחיפוש מידע בגוגל על בעיה רפואית כלשהי. אפשר לעשות את זה, בחלק מהפעמים זה גם יעבוד, ולפעמים הבעיה אפילו תחלוף מעצמה, אבל… במקרים הבעייתיים באמת, הניסיון להשתמש בעצות גנריות עלול להיות מסוכן וחסר תועלת, שלא לומר תוחלת. במקרים כאלה כנראה שתצטרכו להתייעץ עם רופא, או במקרה של חיפוש עבודה (שמתארך יותר מ 3-4 חודשים ללא התקדמות) עם יועץ קריירה מקצועי ומנוסה כדי לפתור את הבעיה הספציפית שלכם.
-
אין רק דרך נכונה אחת לכתוב קורות חיים. זו גם הסיבה לכך שאם תתייעצו עם 5 אנשים לגביהם- תקבלו כנראה 5 דעות. מה שכן יש זו דרך נכונה יותר, וזאת כשמכניסים לנוסחה את הרקע הספציפי שלכם במשולב עם היעד הספציפי שאתם מכוונים אליו. ובמילים אחרות: מה שאולי יהיה נכון לקורות החיים של החבר שלכם, לא בהכרח יהיה נכון לקורות החיים שלכם, אלא אם כן אתם תאומים סיאמים שלמדו אותו הדבר, עבדו אותם פרקי זמן באותן החברות ועשו בול את אותם התפקידים. כנ”ל לגבי היעד… כשהיעד משתנה (ענף תעשייה, סוג חברה, מקצוע ומשרה), כך גם האמצעי להשגתו חייב להשתנות ולהתאים את עצמו. One Size Doesn’t Fit All!
-
מודעות דרושים הן רק לידים וכך יש להתייחס אליהן. כן… מודעת דרושים היא רק ליד שמאותת לכם שיש צורך כלשהו לחברה מסויימת. אם הייתם אנשי מכירות והיה מגיע אליכם ליד, האם הייתם מסתפקים בשליחת הצעת מחיר במייל ללקוח הפוטנציאלי, או שהייתם עושים עוד כמה פעולות במטרה להשיג פגישה עם הלקוח הפוטנציאלי? כך גם בחיפוש עבודה… מי שמסתפק בשליחת הצעת מחיר למייל (במקרה הזה- קו”ח)- הסיכוי שלו לבצע מכירה קיים, אבל מה זה נמוך!
-
אפשר (וזה קורה הרבה) לא להתקבל לעבודה למרות שראיון העבודה היה מאוד מוצלח. תראו, יש המון מקרים שבהם אתם בוודאות יודעים שלא תשמעו מהמעסיק אחרי הראיון. הסיבות לכך מגוונות, אבל בשורה התחתונה- לאחר הראיון, או אפילו תוך כדי, אתם כבר מרגישים שזה לא יתקדם ושהצד השני לא מעוניין. מקרים כאלו הם אמנם לא נעימים, אבל רוב המועמדים יקבלו אותם בהשלמה. הבעיה היא דווקא במקרה ההפוך- תשובה שלילית אחרי ראיון מעולה. ראיון שבו המראיין התלהב, אולי אפילו דיבר על השלבים הבאים. במקרים כאלה מאוד קשה לקבל ולהשלים עם תהליך שנקטע וחופרים בזה במשך שעות. מה כן יעזור? ובכן, קודם כל ההבנה שלא כל ראיון מוצלח מתפתח להצעת עבודה. שנית, לזכור שגם אם אתם מתאימים לתפקיד, עשוי להיות מועמד אחר שמתאים אפילו יותר. ושלישית, כדאי לנסות ללמוד מזה מה אפשר לחדד להבא כדי שבפעם הבאה המועמד המתאים יותר- יהיה אתם.
מחפשים עבודה כבר יותר משלושה חודשים? הגיע הזמן לנתח מה לא עובד לכם כדי לא לחזור על אותן טעויות ולא לבזבז זמן יקר. צרו איתי קשר לתיאום פגישת יעוץ: 054-7380310.
זקוקים לשינוי בקריירה? מתלבטים אם זה הזמן לעזוב מקום עבודה? התחלתם לחפש והחיפוש תקוע? שולחים קורות חיים ולא מקבלים שום תגובה? מקבלים שוב ושוב תשובות שליליות לאחר ראיונות עבודה? זה בדיוק הזמן לתאם פגישת יעוץ!
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: כתיבת קו”ח, סימולציה של ראיון עבודה, שדרוג פרופיל לינקדאין, תכנון קריירה וכמובן גם לתיאום, צרו קשר:
054-7380310 | maya.bouhnik@gmail.com
– כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
– התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
– פניה נכונה למשרות הנכונות
– סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
– תכנון נכון של קריירה
– מיתוג נכון ברשתות חברתיות
– חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
– טיפים להצלחה בראיונות עבודה
– טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
– אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
– עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
– משא ומתן על חוזים והצעות שכר